Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Sovereign

Medlem
Joseph Perrier Cuvée Royale Brut Magnum
35%PN, 30%PM, 35% CH
Dosage 7g/L
Deggad 2024

IMG_9251.jpeg

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Hur länge har det varit släpp på Kartongen och sådant drag att allt säljer slut direkt!?

Jag är van vid att Kartongens viner bara finns att beställa från Jannes lista, precis som det var med Selosse för länge sedan...:neej:

matage

Medlem
Hur länge har det varit släpp på Kartongen och sådant drag att allt säljer slut direkt!?

Jag är van vid att Kartongens viner bara finns att beställa från Jannes lista, precis som det var med Selosse för länge sedan...:neej:
Jag har inte sett Kartongen hos Janne på bra länge annat än nån random mixlåda.
Det var nog åratals sen jag såg "cuvee-rena" lådor som på det här släppet så jag vet inte vad som hänt. Nog för att Sainte Anne är bra för pengen men att sälja slut på en dag (eller mindre än så) känns lite udda.

Jag hängde på låset vid 12 och fick både Sainte Anne och de Les Barres jag var ute efter.

Last edited:

Sovereign

Medlem

Vet inte hur många flaskor FVL erbjöd totalt men jag såg att mixlådor, Hors, Chemin de Reims och Les Barres försvann från hemsidan i en rasande takt. (Jag hade nog tur med Les Barres som jag siktat in mig på). Tror allt släpptes kl.12 och det fanns bara Sainte-Anne kvar 12:10 och sen helt slut 12:15.

Hardolph

Medlem
Flygplatsinköp på CDG. Tänkte först bara köpa Deutzen för 40 europapengar styck men sen hittade jag en annan taxfreebutik där de sålde styckvis LP för 23 europapengar. För bra för att avstå tänkte jag. Ett "Twinpack" LP kostade 72 europapengar. Jag är inte ekonom men inte ens jag fick den ekvationen att gå ihop.
20250404_183143.jpg

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör

Jag brukar kolla på restaurang utbudet, och tjata,så brukat de alltid gå att lösa. Kollar du på den listan så ser du att alla vingårdsviner finns tillgängliga, även ifrån någon annan enstaka årgång oxå, så misströsta inte :) är du en bra återkommande kund så primeras de såklart. Sen blir man ju sugen på att köpa Selosse Initial för 2000kr ex moms men de får man ju såklart inte 🙃

Toppen