magnum
Epernay, Frankrike
Baserat på vad?Jag är inte riktigt lika kritisk till vinet som @Crist(al)ian 77 Är övertygad om att det kommer utvecklas positivt över tid, frågan är bara hur mycket.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Baserat på vad?Jag är inte riktigt lika kritisk till vinet som @Crist(al)ian 77 Är övertygad om att det kommer utvecklas positivt över tid, frågan är bara hur mycket.
Men varför provar du inte en flaska innan du låter flaskorna ¨vila många år¨?Håller med här. Köpte en låda och hoppas att jag inte kastat bort pengarna i onödan. Oavsett så kommer jag att låda mina 2008or få vila många år på hyllan.
CH 2006 är jag inte heller så imponerad av..
Ja du, vad brukar man basera sina antagande på. Erfarenhet?Baserat på vad?
Läste det som att du var delvis kritisk till vinet men ändå tror på en positiv utveckling!Ja du, vad brukar man basera sina antagande på. Erfarenhet?
Precis.Läste det som att du var delvis kritisk till vinet men ändå tror på en positiv utveckling!
Precis.[/QUOTE
Måste vara en fantastisk erfarenhet att ha!!
Men varför provar du inte en flaska innan du låter flaskorna ¨vila många år¨?
Vore intressant med en till som provat!!Det är baserat på vad jag har läst mig till. Vanligtvis så försöker jag att följa vinerna resa men har läst att många ha blivit väldigt besvikna när dem har provar 2008. Så jag bidar min tid.
Vore intressant med en till som provat!!
Jag hade inte tvekat att prova. Kanske över två dagar?Jag kanske är en fegis?
Jag hade inte tvekat att prova. Kanske över två dagar?
I vilket sammanhang?Jag skulle vilja delge min erfarenhet, ikväll drack vi en CH08 blint och den kom typ på plats 2-3 overall och jag satte den på plats 2 blint själv.
JAg skriver under på @Crist(al)ian 77 ´s noter men tycker att smaken är något djupare och länge än han beskriver. Krut initial för att sedan gå över till citrus men tycker mig även hitta lite nötter. Men svårt att när den känns "stängd".
+1I vilket sammanhang?
Fin kombination utav anklever ser viNationaldagsfirande med Louis Roederer vintage rose 2013. Andra gången den dricks, är ingen rosedrickare av rang men tycker att den levererar. Intogs under 6 h, behövde några timmar för att öppna upp. Blir att lägga några i källaren.
Visa bifogad bild 20144
Vilmart CdC 2008, Vouette et Sorbee Fideli 14, Larmandier-Bernier TdV 13, ValFrison Portlandia 15, Laurent Perrier Grand Siecle 98/99/00.I vilket sammanhang?
Vilmart CdC 2008, Vouette et Sorbee Fideli 14, Larmandier-Bernier TdV 13, ValFrison Portlandia 15, Laurent Perrier Grand Siecle 98/99/00.