Pontus Palmenäs
Medlem
Firade in att jag går på pappaledighet samtidigt med min bästa vän.
Dom Perignon 2010
Melon, päron, smörighet, gula äpplen. Välbalanserad och snygg, men lite... tråkig? Saknar kraften som finns hos 08:an.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Drack du den med is?Moët&Chandon Ice Impérial
Fådd. Alldeles för söt, känsla av lite för gammal fruktsallad, med en del konserverade frukter. Relativt kort smak.
Jag kommer på mig själv med att jämföra den med storsäljande instegsprosecco, men den är nog bättre än så. En synnerligen konstig produkt. Jag minns LR Carte Blanche som bättre, även om det var ganska länge sedan.
Ett annat alternativ är nog att låta bli att dricka den...Drack du den med is?
Som jag förstår det ska den vara designad för att drickas med is...
Det är nog det bästa.Ett annat alternativ är nog att låta bli att dricka den...
Nix kylskåpskall. Det kan vara så att lite mer kyla och lite smältvatten skulle ha lyft den, men det kommer jag nog aldrig att få veta.Drack du den med is?
Det blir stor skillnad med is.Det är nog det bästa.
Mest nyfiken på om det gjorde någon skillnad.
(Gällande Moët&Chandon Ice Impérial)Det blir stor skillnad med is.
Kanske med is, mynta och rom?! Mojito Royal!Drack du den med is?
Be careful with what you wish for...Kanske med is, mynta och rom?! Mojito Royal!
Men noterna? Vilka viner var det (utöver de som man kan identifiera i text eller bild)?Drar mitt strå till stacken och dricker lite Krug
Alla var väldigt olika och fantastiska vilket var riktigt roligt. Blindtestade 06 mot 162 och gästerna hade svårt att gissa rätt pga 162ans mörkare färg(äldsta vin från 90).
Visa bifogad bild 23345
För trevligt för noter men de vi drack var:Men noterna? Vilka viner var det (utöver de som man kan identifiera i text eller bild)?