SV: Champagneglas
Jag har visserligen aldrig prövat riedels whiskyglas, men jag föreställer mig att det är lite avhängigt tungans förhållande till glaset när man skivmpar i sig det? Prövade här själv med hjälp av burken cola jag har bredvid mig och det går utmärkt att få ner colan under tungan utan alltför mycket akrobatiska tungövningar.
anders skrev:Jag skulle vilja lägga in en liten protest här och det gäller Riedels whiskyglas. Det glaset är designat så att drycken hamnar under tungan när den kommer i munnen. Det innebär att tungan/munhålan inte träffas av en alkoholsmäll som det första utan att man snarare får en aromatisering av munhålan som går vidare upp i näsan. Sedan kommer naturligtvis drycken att spridas i munnen som vanligt men attacken upplever jag som optimal i just Riedels whiskyglas.
Ahh... det gamla hederliga turbohävet. Ljuva minnen... eller kanske inte... ;D
Jag har visserligen aldrig prövat riedels whiskyglas, men jag föreställer mig att det är lite avhängigt tungans förhållande till glaset när man skivmpar i sig det? Prövade här själv med hjälp av burken cola jag har bredvid mig och det går utmärkt att få ner colan under tungan utan alltför mycket akrobatiska tungövningar.