This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Är det någon som vet när Cristal 2008 släpps i Sverige och till vilket pris? Den finns att köpa lite här och var i Europa nu och det verkar som om priset har höjts rätt mycket...
Det artikelnumret har inte dykt upp på SB.s hemsida än va? Vet du hur många det har allokerats till Sverige?Den släpps 7 september, artikelnummer 97062, tillfälliga sortimentet för 1750 kr.
Nej inte än och allokeringen har jag inte sett nåt om.Det artikelnumret har inte dykt upp på SB.s hemsida än va? Vet du hur många det har allokerats till Sverige?
Men till och med SB börjar väl förstå att 2008 var ett stort år i Champagne. Även om de fortfarande bara ger årgången en 4:a (av fem) i sin årgångstabell...Sedan har ju Systembolaget sina idéer hur de köper in. Det är väl de där flaskorna av Salon 1997 och 1999, hyllvärmare i flera år och därefter utreade, som spökar.
...men med förbehållet att den kanske kommer att utvecklas till en femma med tiden.Men till och med SB börjar väl förstå att 2008 var ett stort år i Champagne. Även om de fortfarande bara ger årgången en 4:a (av fem) i sin årgångstabell...
om det kommer några så blir det nog på websläpp, om inte annat så borde man nog kunna få tag på dem genom PI hos vinunic borde man ju tycka.Någon som vet om det kommer dyka upp några Cristal Rosé 08or på systembolaget?
Vinunic har sålt Crille Rosé via privatimport i tidigare årgångar. Hittar t.ex. att jag fick ett utskick om 2009:an "i elegant presentförpackning" för 3695 kr i december 2017.om det kommer några så blir det nog på websläpp, om inte annat så borde man nog kunna få tag på dem genom PI hos vinunic borde man ju tycka.
Sant. Och de har bevisligen gjort en halv pudel redan, eftersom de graderade den som en trea (!) tidigare, dessutom utan förbehåll om jag minns rätt!...men med förbehållet att den kanske kommer att utvecklas till en femma med tiden.
Misstänkte att så skulle ske så har redan börjat köpa på mig. Man vet ju aldrig om man måste köa, ha sveriges snabbaste uppkoppling, ha jättemycket tur eller vara med i någon hemlig klubb för att få tag på det antal man vill ha via SS...Är det någon som vet när Cristal 2008 släpps i Sverige och till vilket pris? Den finns att köpa lite här och var i Europa nu och det verkar som om priset har höjts rätt mycket...
Vilket pris har du lyckats köpa på dig för om man får fråga?Misstänkte att så skulle ske så har redan börjat köpa på mig. Man vet ju aldrig om man måste köa, ha sveriges snabbaste uppkoppling, ha jättemycket tur eller vara med i någon hemlig klubb för att få tag på det antal man vill ha via SS...
Runt 160 och 170 euro samt några stycken för 185 här https://www.plus-de-bulles.com/fr/champagne-roederer/cristal-2008.html.Vilket pris har du lyckats köpa på dig för om man får fråga?
Tackar!Runt 160 och 170 euro samt några stycken för 185 här https://www.plus-de-bulles.com/fr/champagne-roederer/cristal-2008.html.
De hade maxgräns på 3 per person men det hindrar ju inte att man låter ex. ens sambo köpa också
Vad är "tillfälliga sortimentet" för något? Hittar inget på SS hemsida om vad det är och vad som gäller med beställningar etc.Den släpps 7 september, artikelnummer 97062, tillfälliga sortimentet för 1750 kr.
Små partierVad är "tillfälliga sortimentet" för något? Hittar inget på SS hemsida om vad det är och vad som gäller med beställningar etc.