Per Stade
Lege artis
Var på en importörsprovning idag och provade fyra champagner och 19 italienska viner. Har inte lagt in vinerna i CT än men andelen Italien kommer att öka kraftigt och andelen Champagne att minska något...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Var på en importörsprovning idag och provade fyra champagner och 19 italienska viner. Har inte lagt in vinerna i CT än men andelen Italien kommer att öka kraftigt och andelen Champagne att minska något...
Sauternes -97 var en helt ok årgång. En del med lite låg syra så de bör nog drickas snart ( eller borde ha druckits ).Ikväll hittade jag den trevliga sorteringsmöjligheten: Group by Vintage sort by vintage (desc). En fin lista på alla testade årgångar.
49 årgångar testade, från 1862 till 2014. Roligt!
Men något störde verkligen mitt sinne för fina rader. Från 1984 och framåt har jag testat varje årgång ett flertal gånger, UTOM 1997. Visst, jag har inte haft överdrivet lång tid i spelet, men med tanke på generell mumiejakt finner jag det här något märkligt. Var 1997 en så fruktansvärt hemsk årgång att ingen lyckades göra något värt att spara på, eller är jag bara sämst?
Finns en flaska Moulin Touchais från 97 på flaskbanken. Måste kanske åtgärda det här...
Var 1997 en så fruktansvärt hemsk årgång att ingen lyckades göra något värt att spara på, eller är jag bara sämst?
Suduiraut -97 när jag drack den för två år sen var smått magisk. Noterade att syran var lite i lägre änden av spektrat men tror nog den borde kunnat hålla till idag.Sauternes -97 var en helt ok årgång. En del med lite låg syra så de bör nog drickas snart ( eller borde ha druckits ).
Söt Loire är också utmärkt från -97 så ta du och testa en Moulin Touchais.
Om vi fortsätter på skumpa som @Elvis nämde så måste ju Salon -97 läggas till.Var 1997 en så fruktansvärt hemsk årgång att ingen lyckades göra något värt att spara på, eller är jag bara sämst?
Ikväll hittade jag den trevliga sorteringsmöjligheten: Group by Vintage sort by vintage (desc). En fin lista på alla testade årgångar.
49 årgångar testade, från 1862 till 2014. Roligt!
Men något störde verkligen mitt sinne för fina rader. Från 1984 och framåt har jag testat varje årgång ett flertal gånger, UTOM 1997. Visst, jag har inte haft överdrivet lång tid i spelet, men med tanke på generell mumiejakt finner jag det här något märkligt. Var 1997 en så fruktansvärt hemsk årgång att ingen lyckades göra något värt att spara på, eller är jag bara sämst?
Finns en flaska Moulin Touchais från 97 på flaskbanken. Måste kanske åtgärda det här...
Håller med. '97 var fantastiskt bra i Kalifornien. I samma klass har vi Tyskland.Om vi fortsätter på skumpa som @Elvis nämde så måste ju Salon -97 läggas till.
Sen har jag druckit mycket bra från Kalifornien samma år tex Monte Bello och Dunn Howell Mountain.
Slå en signal innan så får du sällskap på parkbänken.Också möjligt att jag bara skulle sätta mig på närmsta parkbänk och korka upp en 1795 Terrantez. Satan i gatan vad nojjig jag skulle vara om jag behövde frakta en sådan kulturhistorisk skatt längre än några steg!