Mattias Schyberg
Administratör
La själv upp följande inlägg för någon vecka sedan:
0 kommentarer och 15 "gillanden" på forumet jämfört med samma viner fördelat på två inlägg på Instagram genererade i 6 kommentarer och 316 "likes" samt 6 kommentarer och 272 "likes". Stor skillnad i intresse! När det gäller "gillanden" kan jag dock tänka mig att många är mindre restriktiva på att dela ut sådant på Instagram än på forumet, men när det gäller kommentarer är det ju en jordskredsseger rörande "feedback" trots allt.
Utvärderar lite klassiker...
Visa bifogad bild 11397
2015 Jean Foillard Morgon Côte du Py
Inte den bästa årgång jag har druckit. Saknar lite stall, funk och fokus, men gott och värt sin peng ändå. Lättdrucket och sammetslent med medelfyllig kropp. Ingen överdriven eldighet, men visst är det förhållandevis varmt för att vara en beaujolais. Syran är utmärkt och helheten känns generös med inslag av körsbär, mogna jordgubbar, mogen banan, mandel, rosor och järn. Varför klaga? (89p) är inte pjåkigt, men visst hoppades jag på mer med tanke på tidigare upplevelser.
Visa bifogad bild 11398
2015 Alain Graillot Crozes-Hermitage
Spontant så känns det som det var längesen jag blev småimponerad av Graillot. En lysande årgång på pappret och likaså i praktiken. Stramt, torrt och aningen tjurigt på ett bra sätt med hygglig intensitet. Klassiska markörer av björnbär, peppar, chark, gummi, mörk choklad och röktorkad tobak. En lysande syrah av hög vardagsklass med god lagringspotential för en rimlig peng. (90p+).
0 kommentarer och 15 "gillanden" på forumet jämfört med samma viner fördelat på två inlägg på Instagram genererade i 6 kommentarer och 316 "likes" samt 6 kommentarer och 272 "likes". Stor skillnad i intresse! När det gäller "gillanden" kan jag dock tänka mig att många är mindre restriktiva på att dela ut sådant på Instagram än på forumet, men när det gäller kommentarer är det ju en jordskredsseger rörande "feedback" trots allt.