merlotsmile
Medlem
Nej skruvkork är ett j-la otyg sen jag införskaffade min manickBorra hål, lägg på silvertejp, silikonlim eller tjära och VOILÁ: du kan coravina så mckt du orkar. Vax?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nej skruvkork är ett j-la otyg sen jag införskaffade min manickBorra hål, lägg på silvertejp, silikonlim eller tjära och VOILÁ: du kan coravina så mckt du orkar. Vax?
Härliga inköp! Var hittade du Varjan?Blivit en hel del inköp i början på 2015, nu gäller det bara att hålla jämna steg på konsumtionssidan.. Följande viner har jag köpt i fler ex än enstaka:
N.V. Pierre Moncuit Delos
N.V. Gosset Grande Réserve
N.V. Gosset Grand Rosé
N.V. Jacques Selosse Initiale
2002 Pol Roger Winston Churchill
2013 Felton Road Chardonnay Block 2
2013 Dönnhoff Hermannshöhle GG
2013 Zilliken Rausch Kabinett
2007 Capezzana Vin Santo di Carmignano Riserva
2010 G.D. Vajra Barolo Bricco delle Viole
2010 Massolino Barolo Margheria
Halvflaskor kanske är en lösning, eller att du helt enkelt börjar uppskatta finessen med att dricka flaskvis för att lära känna vinet väl. Och istf 12 små skvättar kunna njuta av 12 buteljer.Nej skruvkork är ett j-la otyg sen jag införskaffade min manick
Hos den mycket stabile Stefan Töpler på http://www.barolobrunello.deHärliga inköp! Var hittade du Varjan?
Jag är ju formellt studerande vet du, så det gäller att strukturera sitt provande. Och Coravinmanicken är så himla användbar . Njuta ... det får jag göra sen . Men menar du att Felton Road finns i halvflaskor???Halvflaskor kanske är en lösning, eller att du helt enkelt börjar uppskatta finessen med att dricka flaskvis för att lära känna vinet väl. Och istf 12 små skvättar kunna njuta av 12 buteljer.
(Envisas du med naturmuppskork blir det väl 9 njutningar, 2 mnjae och 1 vaskning per låda.)
Om du får slut muppkork kan du alltid skicka manicken hit
Tack för tipset - höll knappt på att ta mig förbi Geburtstag men det gick vägen så kanske droppar det ner några violdoftande baroli såsmåningom.Hos den mycket stabile Stefan Töpler på http://www.barolobrunello.de
Han säljer fortfarande en hel del roliga Barolo 2010.
Gedigen etikett. Femkilos flaska?En nära släkting var på Malta för ett par veckor sedan och igår fick jag ett par flaskor från detta för mig okända vinland. Den röda flaskan är en specialprodukt för flyget av Emmanuel Delicata. NV så det är väl bara att korka snarast. Den andra flaskan är däremot mer intressant, 50% CS, 50% CF från en 1,6 hektar odling. Lägger undan några år. Någon som har koll på maltesiska viner?
Visa bifogad bild 3461
Så nyfiken att du ska prova snart? Meddela domen i så fall, är du snäll.Fyllde på med lite Bourgogne tidigare i veckan. Inte för att det behövdes utan för att jag är nyfiken.
- Frédéric Esmonin Gevrey-Chambertin 1er Cru Estournelles-St.-Jacques 2013
- Frédéric Esmonin Gevrey-Chambertin 1er Cru Lavaux-St-Jacques 2013
- Frédéric Esmonin Gevrey-Chambertin Clos Prieur 2013
Satan vad läckra flaskor. Får hoppas att innehållet håller lika hög klass!En nära släkting var på Malta för ett par veckor sedan och igår fick jag ett par flaskor från detta för mig okända vinland. Den röda flaskan är en specialprodukt för flyget av Emmanuel Delicata. NV så det är väl bara att korka snarast. Den andra flaskan är däremot mer intressant, 50% CS, 50% CF från en 1,6 hektar odling. Lägger undan några år. Någon som har koll på maltesiska viner?
Visa bifogad bild 3461
Jag lär väl prova Clos Prieur inom en vecka iallafall.Så nyfiken att du ska prova snart? Meddela domen i så fall, är du snäll.
Ja, för inget skriker ju hög klass som en stor blaffig metalletikett!Satan vad läckra flaskor. Får hoppas att innehållet håller lika hög klass!
Jag gillar...Ja, för inget skriker ju hög klass som en stor blaffig metalletikett!
Det skall du ju givetvis få göra! Känns som det är sällan den typen av etiketter som hamnar på kvalitetsviner (som det verkar vara här).Jag gillar...
Lite gothic på något vis.
Nä, vi brukar oftast få en trist bild på något vinslott eller liknande.Det skall du ju givetvis få göra! Känns som det är sällan den typen av etiketter som hamnar på kvalitetsviner (som det verkar vara här).
Nä, vi brukar oftast få en trist bild på något vinslott eller liknande.
Ser tynger ut än den är, etiketten är väldigt tunn. Kan inte påstå att den väger mer än en "vanlig" flaska.Gedigen etikett. Femkilos flaska?