Denna drack jag förra fredagen och gillade den; bra frukt och syra utan att bli för enkelspårig, vill minnas att jag förnimmade toner av cederträ. Blev bättre efter några timmars luftning (lagom till flaskan var slut med andra ord)
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Denna drack jag förra fredagen och gillade den; bra frukt och syra utan att bli för enkelspårig, vill minnas att jag förnimmade toner av cederträ. Blev bättre efter några timmars luftning (lagom till flaskan var slut med andra ord)
Tack, precis den info jag behövde!Syrah-tunneln brukar ju sägas ligga vid 4-8 års ålder, så standardgissningen blir drick 2015 eller vänta till 2020+.
Har du motsvarande siffror (tunnelseende?) för andra druvor så att vi alla kan planera vårt drickande lite bättre framöver?Syrah-tunneln brukar ju sägas ligga vid 4-8 års ålder, så standardgissningen blir drick 2015 eller vänta till 2020+.
Kul att du blivit inspirerad, men inte drack vi väl denna i tisdags? Vid nästa tillfälle du provar Rioja så kan jag varmt rekommendera 2001 Faustino I Grand Reserva (2678) för liknande pengar.Inspirerad av senaste testnoteringen från @Matlen köpte jag en Marqués de Murrieta Reserva (2008).
https://www.systembolaget.se/2612
Det står fel i informationen, årgången är 08 inte 09.
Kanske blir ett test senare idag.
Nä det är klart, kanske som att jämföra äpplen och morötter men det var samma producent huh?Kul att du blivit inspirerad, men inte drack vi väl denna i tisdags? Vid nästa tillfälle du provar Rioja så kan jag varmt rekommendera 2001 Faustino I Grand Reserva (2678) för liknande pengar.
Kul att du blivit inspirerad, men inte drack vi väl denna i tisdags? Vid nästa tillfälle du provar Rioja så kan jag varmt rekommendera 2001 Faustino I Grand Reserva (2678) för liknande pengar.
Hör gärna vad du har att säga om den. Jag har också en Cortina liggandes här.Jag beställde 3 Seghesio Cortina Zinfandel 2011. Då har jag 6 flaskor som får mogna och 1 att dricka nu.
Det dök väl dessutom upp fyra till lite senare?Hämtade ut 3 Sandrone le vigne barolo -04 som köptes på lauritz
På lauritz?, det missade jag i så fallDet dök väl dessutom upp fyra till lite senare?
Ser väldigt trevlig ut, går den att införskaffa från Sverige?Ett väldigt speciellt vin införskaffat, en present från en god vän. Gav det 93p blint för något år sedan. Massiv Pinot Noir...
Vet ej, tyvärr. Lite speciell utgåva. Kontakta Fine Wines Sweden som är importör så kanske det går att lösa.Ser väldigt trevlig ut, går den att införskaffa från Sverige?
Det var tydligen ett specialvin där "beställarna" köpte hela partiet. Men bra att jag frågade för nu hittade jag Göteborgs vinhus med massor av smaskigheterVet ej, tyvärr. Lite speciell utgåva. Kontakta Fine Wines Sweden som är importör så kanske det går att lösa.