Vino fino
Medlem
Provar du ofta kontrastvätska?Ja, Röd BDX 10 för femtio spänn hör ju inte till vanligheterna om den så smakar kontrastvätska
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Provar du ofta kontrastvätska?Ja, Röd BDX 10 för femtio spänn hör ju inte till vanligheterna om den så smakar kontrastvätska
Försöker undvika det i största möjliga mån, är väl mest när man slår till på en rejäl skiktröntgen.Provar du ofta kontrastvätska?
Jag kör ju en script lite då och då och dumpar alla priser i en databas. Man har aldrig kunnat se prissänkningar i beställningssortimentet. Efter den här Roséchampagnen Chanoine (?) för en hundralapp började jag söka efter sänkningar. Hade mer ambitioner, men när vininfo.org gjorde det mesta lade jag ner att göra en offentlig sida.
Du borde prova MRT-scan. Då slipper man vätskeblask. Lite trångt bara.-
Försöker undvika det i största möjliga mån, är väl mest när man slår till på en rejäl skiktröntgen.
Kände precis att jag nästan nästa skulle mörda för att få sippa på ett glas Selosse rosé, tyvärr blev det ingen till mig då jag var för långsam på avtryckaren när de släpptes.Jag har inga problem att äta hur mycket skaldjur som helst speciellt inte som vi drack en Selosse rosé deg i juni 2014 som aperitif. Jag var lite tveksam till hur en så ung flaska. Men denna var helt magisk. Kan ett vin smälta i munnen?
vi drack en Selosse rosé deg i juni 2014 som aperitif. Jag var lite tveksam till hur en så ung flaska. Men denna var helt magisk. Kan ett vin smälta i munnen? Något så perfekt som denna rosé har jag nog aldrig druckit. Av princip sätter jag aldrig poäng men om jag gjorde det så skulle denna få 100.
Ha ha, där sket sig sangrian i sommar men jag har inte hört något än?Jag fick precis ett SMS från Systembolaget:
Hej!
Chateau La Freynelle Sommarålda är tillfälligt slut hos leverantören och vi saknar information om när artikeln åter är tillgänglig. Din beställning av denna vara är därför makulerad..."
Vadfan!? Monopolet är skyldig mig BDX för 50 spänn flaskan!
Det är jag ganska säker på att du ska vara glad för!Jag fick samma sms
Lite mer Bordeaux i form av:
- Château Léoville-Barton 2012
- Virginie de Valandraud 2012
- Château Cantemerle 2012
- Domaine de Chevalier 2012
Just de här flaskorna hade ganska konkurrenskraftiga priser på SB. 583, 299, 249 resp. 446kr.Hur mycket får man betala för namnkunnig, men o-haussad, bordeaux anno 2012?
Som jämförelse ..2009:an Leoville gick loss på över 1000kr. Med tanke på att 2008:an gick på 539kr så bör 2012 års pris ses som ganska rimligt för en andra cru som dessutom fått helt ok omdömen.Just de här flaskorna hade ganska konkurrenskraftiga priser på SB. 583, 299, 249 resp. 446kr.
Lustigt min beställning finns nu hos den lokala hökaren.Jag fick precis ett SMS från Systembolaget:
Hej!
Chateau La Freynelle Sommarålda är tillfälligt slut hos leverantören och vi saknar information om när artikeln åter är tillgänglig. Din beställning av denna vara är därför makulerad..."
Jag fick precis ett SMS från Systembolaget:
Hej!
Jag tror att den snart dyker upp igen till ett högre pris. Måste varit ett misstag (jag fick samma besked).