Jos
Medlem
Nu verkar Salon -97 tagit slut! Hur många år har den funnits på SS? 6? 7?Eftersom Salon-97 väldigt snabbt har sålt slut i beställningssortimentet så bad jag min butik försöka få hem sex flaskor idag. Får hoppas att jag får dem också.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nu verkar Salon -97 tagit slut! Hur många år har den funnits på SS? 6? 7?Eftersom Salon-97 väldigt snabbt har sålt slut i beställningssortimentet så bad jag min butik försöka få hem sex flaskor idag. Får hoppas att jag får dem också.
Nu verkar Salon -97 tagit slut! Hur många år har den funnits på SS? 6? 7?
Det tycker jag! Den är inte lika komplex som Les Crayères från samma årgång, men tveklöst en mycket bra champagne! Drick dem inte för snabbt bara! Ta en om året och följ utvecklingen!Fick för mig att prova Franska Vinlistan och drog hem ett sexpack Marguet et Fils 2008... gjorde jag ett bra drag?
Fick för mig att prova Franska Vinlistan och drog hem ett sexpack Marguet et Fils 2008... gjorde jag ett bra drag?
Kan inte annat än instämma i hyllningskören, jag var tvungen att toppa lagret med en låda till i Franskas sista kampanj, vetefasen hur de flaskorna skall överleva utan att bli uppdruckna allt för fort bara...Fick för mig att prova Franska Vinlistan och drog hem ett sexpack Marguet et Fils 2008... gjorde jag ett bra drag?
Mitt främsta problem är hur jag ska få plats med flaskorna. Tålamod har jag, utrymme är det sämre ställt med.Kan inte annat än instämma i hyllningskören, jag var tvungen att toppa lagret med en låda till i Franskas sista kampanj, vetefasen hur de flaskorna skall överleva utan att bli uppdruckna allt för fort bara...
För dom euro detta kostade får men en del. Friska tropisk frukter med lite kryddor. Ett runt och lite silkigt vitt med långt avslut av citrus.Cà Rugate Soave Monte Fiorentine 2013
Ett lite mer balanserat vin med hög syra och långt.. riktigt långt slut. Gula frukter med en liten beska av grape.Pra Staforte Soave Classico 2011
Perlerose? Finns den kvar? Väcker en hel del ungdomsminnen, som t.ex. första gången man köpte alkohol själv när man som 15-16-åring satt på pizzeria Kajsa Varg i Umeå i början av 80talet och satt och darrade av förväntan när ens beställning hade gått igenom och kyparen hällde upp en skvätt för att man skulle få provsmaka! Ett av de större vinögonblicken i ens liv!Lönen kom igår och jag var ledig från jobbet. Blev att hämta ut en beställning från SB.
Perlerose (2975)
Kajsa Varg det var tider det, dom hade en riktigt häftig pepparstek det gick åt ett par stora öl (när en stor stark var en stor stark) för att släcka pepparsmaken. Ack ljuva ungdom.Perlerose? Finns den kvar? Väcker en hel del ungdomsminnen, som t.ex. första gången man köpte alkohol själv när man som 15-16-åring satt på pizzeria Kajsa Varg i Umeå i början av 80talet och satt och darrade av förväntan när ens beställning hade gått igenom och kyparen hällde upp en skvätt för att man skulle få provsmaka! Ett av de större vinögonblicken i ens liv!
Skönt att se att ditt vinintresse blomstrar och att du sprider dina kronor brett. Din vinkarriär går från klarhet till klarhet.Lönen kom igår och jag var ledig från jobbet. Blev att hämta ut en beställning från SB.
Perlerose (2975)
Fino Inocente (8202)
2001, Faustino I Gran Reserva (2678)
2009, Areti (82194) Månadens vin April 2015
2010, Foppiano Vineyards Petite Sirah (6277)
2011, Château du Levant (4153)
2011, Xavier Châteauneuf-du-Pape (6267)
2012, Kanonkop Kadette (72978) Månadens vin April 2015
2012, Lamadrid Single Vineyard Reserva Cabernet Sauvignon (5480)
2012, Concannon Conservancy Cabernet Sauvignon (6705)
2013, Langhe Nebbiolo Produttori del Barbaresco (72385)
2013, Sancerre Les Pierris Roger Champault (76943)
2014, Les Fumées Blanches Sauvignon Blanc (22139)
Några har jag testat förut, några är nya. Ska bli kul att testa Faustino!
Vad ska man servera till Torr sherry? Svampsoppa?
Vad ska man servera till vitt sött? Någon bakelse kanske?