Inget konstigt alls...Sa du just att du köpte 23 magnum?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Inget konstigt alls...Sa du just att du köpte 23 magnum?
Du missade 6 stycken på Drottninggatan i Stockholm.Eftersom Clotilde Davennes Chablis är lite av husets vin så köpte jag resten av 2011orna på magnum. 11 flaskor fanns på depån och 12 flaskor i två butiker i Fjollträsk. Mycket bang for the buck.
Ny årgång kommer om en månad.
Brukar det inte heta att en magnum är lagom för två om det är en som kör?Sa du just att du köpte 23 magnum?
Brukar det inte heta att en magnum är lagom för två om det är en som kör?
Fast jag förstår iofs inte varför 2011 skulle vara ett bättre köp än 2012?
Jo, med tanke på vad det är för vin så blev jag allt annat än tänd tyvärr.Var det bara jag som blev sugen på att köpa samma vin som @Per Stade efter att ha sett kvantitetsköpet?
Jäpp, hade några få kvar hemma.Sa du just att du köpte 23 magnum?
Alla människor har väl några lådor med magnum hemma?Inget konstigt alls...
Nej, de tillhör de 12 som också beställdes.Du missade 6 stycken på Drottninggatan i Stockholm.
Vi har provat bägge årgångarna och tyckte att 2011 var bättre. Går säkert attFast jag förstår iofs inte varför 2011 skulle vara ett bättre köp än 2012?
Jo, med tanke på vad det är för vin så blev jag allt annat än tänd tyvärr.
Det finns hela 4 st kvar att köpa på nordstan av denna tingest, hur kommer det sig, borde det inte flyga från hyllorna?
Detta har jag missat Har ännu inte druckit någon fino sherry. Tack för påminnelsen!Ni missar väl inte Tio Pepe En Rama Gonzalez Byass nu den 5/6? Jag kommer i alla fall köpa minst en flarra och öppna på studs för att uppleva detta "färskvin" på bästa sätt, precis som vinstilen förtjänar.
Bättre fino får man nog leta efter skulle jag tro. Helt ofiltrerad och nybuteljerad. Direkt från sin femåriga lagring i en uråldrig solera från 1800-talet. Jag är jäkligt nyfiken i alla fall!
Billigt är det också, du får inte ens den sämsta sortens BiB för mindre pengar!
http://www.tiopepe.co.uk/news/tio-pepe-en-rama-2015/
Fick du tag på någon? Jag fick den sista flaskan på hyllan för en timma sen.Ni missar väl inte Tio Pepe En Rama Gonzalez Byass nu den 5/6? Jag kommer i alla fall köpa minst en flarra och öppna på studs för att uppleva detta "färskvin" på bästa sätt, precis som vinstilen förtjänar.
Bättre fino får man nog leta efter skulle jag tro. Helt ofiltrerad och nybuteljerad. Direkt från sin femåriga lagring i en uråldrig solera från 1800-talet. Jag är jäkligt nyfiken i alla fall!
Det stod en ouppackad låda på en pall när jag var där vid lunch.Fick du tag på någon? Jag fick den sista flaskan på hyllan för en timma sen.
Dyrare saker som ska lagras händer det ofta att jag köper 1-3 flaskor av. Det kan bli lite väl dyrt ändå ibland... Förmodligen är 6-24 flaskor vanligt bland de som inte köper så brett. Köper man både brett och mycket av varje blir det dyrt och tar mycket plats i källaren*.Det är såklart olika, men 6-12 flaskor trodde jag var någon sorts standard om vi pratar om att lagra viner?
Jodå, det fanns flera. Kommer dricka den imorgon på balkongen ihop med lite oliver, nötter och chark.Fick du tag på någon? Jag fick den sista flaskan på hyllan för en timma sen.
Ni missar väl inte Tio Pepe En Rama Gonzalez Byass nu den 5/6? Jag kommer i alla fall köpa minst en flarra och öppna på studs för att uppleva detta "färskvin" på bästa sätt, precis som vinstilen förtjänar.