Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Fick ett infall att gå helt emot mina förutfattade meningar och köpte ett 500-kronors japanskt vin gjort på 100% av druvan Lemberger.

Förmodligen pengar i sjön.
Men, just detta vin råkar ha fått otroliga recensioner om man ska tro skyltningen i butiken. Till skillnad mot SB använder sig kedjan Kaldi av "riktiga" vinkännare och influencers.

Men, ingen av dem känner ju min smak.
Snygg etikett med guldtryck.
Tung flaska.
Vad kan gå fel?

PXL_20250112_111904208.PORTRAIT.jpg

2023 Camel Farm Winery, Lemberger (Hokkaido), ca 500 kr.

Boletus

Medlem
Fick ett infall att gå helt emot mina förutfattade meningar och köpte ett 500-kronors japanskt vin gjort på 100% av druvan Lemberger.

Förmodligen pengar i sjön.
Men, just detta vin råkar ha fått otroliga recensioner om man ska tro skyltningen i butiken. Till skillnad mot SB använder sig kedjan Kaldi av "riktiga" vinkännare och influencers.

Men, ingen av dem känner ju min smak.
Snygg etikett med guldtryck.
Tung flaska.
Vad kan gå fel?

Var faktiskt där i somras även om vi inte drack vin på plats. Det gjorde vi däremot på Niki Hills tvärsöver floden. Prövade deras prestigevin på 100% Kerner som också kostade en femhunka. Det var helt ok, kanske det bästa japanska vinet jag prövat, men inte i närheten av prisvärt. Hoppas på bättre utfall för din flaska!

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Var faktiskt där i somras även om vi inte drack vin på plats. Det gjorde vi däremot på Niki Hills tvärsöver floden. Prövade deras prestigevin på 100% Kerner som också kostade en femhunka. Det var helt ok, kanske det bästa japanska vinet jag prövat, men inte i närheten av prisvärt. Hoppas på bättre utfall för din flaska!
Det finns roligare saker att äta och dricka i Tokyo-Yokohama. Nästa gång!

Angående denna Lemberger. Tyvärr har jag ett förfärligt uselt facit från aftonen... Bland mina sämst investerade pengar i vin, någonsin. En i det närmaste odrickbar lem. Mindre än två glas gick åt under hela aftonen... Resten gick ned i vasken.

Toppen