Med risk för att låta neggig, kanske bara är bilden och skuggan som spökar eller att ironin flög ovan mitt huvud, ser den inte något solbränd ut för att vara så "ung"?
Poäng om 100 enligt egen bedömning eller kritikers?
Liiite neggo, kanske. Men, efter att ha lusläst färgskalorna på bilden förstår jag dig. Utan att stå i bokhyllan, har den en mycket vackert lite ljus gyllene bärnstensfärg. Perfekt för dess nuvarande nivå av ungdomlighet.
100p är helt enkelt mina förväntningar. Finns säkert någon som redan satt 100p på den, så jag vill inte vara sämre. Av 15 smaknoter på CT räknar jag till fem inlägg med poängen 98p. Eftersom jag är lite "modigare" än gemene vinnörd med att låta mina ploppade söta viner komma till sin rätt under några månader, hoppas jag naturligtvis på god utdelining också för denna putell.
Jag gissar också att om samma vin hade hällts ur en flaska med Yquems etikett, hade vi förmodligen sett ett antal 100p på CT. Men, det är bara en gissning som inte går att varken bevisa eller falsifiera. Så den får stå som en hobby-gissares fulisgissning.
Blir ledsen i ögat om den är korkskadad... Men hoppas självklart på det bästa
Ploppade fö en
1982 Otto Pauly Bernkasteler Lay Riesling Auslese (96p) förra veckan som var allvarligt brunbränd i nyllet. Men, som var helt galet ren-bärig och fantastis på alla vis!