Sonderlese
Medlem
2022 Wasenhaus Spätburgunder Landwein
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
En hel del olika buteljeringar av Cavallotto Barolo har passerat glasen här genom åren. Men då hustrun dissar i princip alla Nebbiolo (och Tannat), samt att priserna bestigit Mr Everest, har vi fn ingenting i pipan. Men, ur min synvinkel gör de bra Nebbioloskit.Fick precis hem, förhoppningsvis, lite roliga viner från Italien.
Cavallotto är ju vanligtvis en favoritproducent när det kommer till Barbera och Nebbiolo men den här gången blev det ett udda par:
Cavallotto Pinner 2023 - När drack du senast ett italienskt vitt vin på Pinot Noir?! Blir första gången för min del.
Cavallotto Freisa 2022- "bortglömd" druva från Piemonte som jag testat någon gång innan, men ska bli kul att se vad Cavallotto lyckas göra med den.
Visa bifogad bild 33293
Sedan kommer även en udda kvadrupel från norra Italien (Trentino). Vita viner gjord på druvan Nosiola. Blir ett lite roligt projekt att dyka djupare i. Någon som provat druvan/vinerna?
Visa bifogad bild 33294
Man kan ju komma ihåg att Foradori är en av de bästa, kanske den allra bästa, producenten i Trentino Alto Adige.Kul! Det var faktiskt det vinet som fick upp intresset för druvan! Köpte en flaska på förra årets websläpp. Så nu tänkte jag undersöka om även andra producenter kan göra bra viner på Nosiola eller om det är ett ”one-hit wonder”.
Så här står det på SB:s hemsidaBeställde tre flaskor Vieux Donjon 2022 och nu cirka en vecka senare makuleras min beställning. Finns fortfarande gott om flaskor i SB’s webblager. Mycket mystiskt?
Så står det på alla varor, har ingenting att göra med huruvida man får beställa styckvis eller inte - faktiska kollikrav kan förekomma men det framgår i en blå faktaruta man omöjligt kan missaSå här står det på SB:s hemsida
Kolliinformation
Leverantören uppger att denna vara förpackas i hela kollin om 6 st.
Jag gillar Vieux Donjon så då testar jag att göra en beställning. Blir intressant att se vilken behandling jag får.Vieux Donjon är inget vin i BS utan ett vin som finns hos SB (därav ett webbsaldo). Nu blir det Europadomstolen
Beställde tre flaskor Vieux Donjon 2022 och nu cirka en vecka senare makuleras min beställning. Finns fortfarande gott om flaskor i SB’s webblager. Mycket mystiskt?
Jag blir sugen på allt som öht nämns på forumet nu inför planerat köpstopp.Jag gillar Vieux Donjon så då testar jag att göra en beställning. Blir intressant att se vilken behandling jag får.
Historien går vidare... Jag har fått mina pengar tillbaka och nu ser jag att det står tre flaskor Vieux Donjon 2022 på mitt Bolag.Jag gillar Vieux Donjon så då testar jag att göra en beställning. Blir intressant att se vilken behandling jag får.
De gör en punktinsats för att minska din alkoholkonsumtion. Du får vara tacksam för det!Historien går vidare... Jag har fått mina pengar tillbaka och nu ser jag att det står tre flaskor Vieux Donjon 2022 på mitt Bolag.
Så vinerna har alltså levererats trots allt
De skall väl lagras i 10 år först, men de tänker på min framtida konsumtionDe gör en punktinsats för att minska din alkoholkonsumtion. Du får vara tacksam för det!
Vart beställde du dessa?Visa bifogad bild 33284
2022 Wasenhaus Spätburgunder Landwein