Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Slog till på en 2014 Guigal La Turque via Philipson. Deras julkalender brukar vara ganska rolig. Deal? Kanske. Rejält under nuvarande priser på bolaget i alla fall. Tror även den ligger aningen under för vad den såldes på bolaget back in the days. 2014 är väl ett halvdant år men levererar ändå höga betyg. Återkommer med bild!
IMG_8996.jpeg

Nu joinar jag också köpstoppsklubben tills nästa år startar.

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jag har nu fyndat ett gäng flaskor som jag inte på något vis har dåligt samvete över.

Intern dialog:
- Behöver jag dem?
- Spännande fråga. Både ja och nej.
- Hur menar du?
- NEJ, behöver dem inte för att överleva eller för att vinkällaren är tom. JA för att flaskorna kommer berika mina vinupplevelser genom att både bygga vidare på min vinkompetens OCH låta mig njuta av sådant som ofta ger mig gåshud.
- Jag förstår. Låter klokt!

Lite typ så. Bye bye Luther och din jä**la katekes :cool:

pinoten

Medlem
Veckans inköp blev två Walter Scott från Willamette Valley, en röd och en vit, en Gevrey Chambertin VV från Faiveley och en Vosne-Romanee 1er Cru från Roblot-Marchand. Samtliga 2022.

Roblot-Marchand hör väl inte direkt till toppskiktet men denna årgång har hittills fått ganska bra betyg, får väl se om ca 8 år.

1734795715439.jpeg

Toppen