Vingubben
Medlem
Rent visuellt är det nog lätt, men att få till en korrekt QR-kod kan väl inta vara så enkelt?Systembolaget tar inte längre mobilt bankid. För lätt att förfalska enligt utsägo.
De tar endast fysisk legitimation
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Rent visuellt är det nog lätt, men att få till en korrekt QR-kod kan väl inta vara så enkelt?Systembolaget tar inte längre mobilt bankid. För lätt att förfalska enligt utsägo.
De tar endast fysisk legitimation
Fick också mailet. Hur är Sainte Anne?Fick en blänkare om att FVL har fått in Chartogne-Taillet igen så jag fyllde på med Sainte Anne och Les Barres -20
Jag tycker Sainte Anne är riktigt god och än mer med lite tid och i förhållande till prislappen. Odlarprofil med en del karaktär. Vill minnas den som lätt autolytisk med bakade äpplen och en nypa "funk".Fick också mailet. Hur är Sainte Anne?
Helt rätt inställning till köpstoppJag tog två lådor för att ha nåt med mer karaktär i kylarna som man kan ta en flaska utan att fundera alltför mycket.
Ja jag satt på helspänn och beställde kl 10 på sekunden. Har inte druckit hans viner innan men att han gör viner på SB med en burgundisk touch samt lovord från @buteljen fick mig att bli nyfiken. 30 kr billigare än förra årgången med och en bra årgång. 469 verkar fortfarande beställningsbar verkar det som så där har du ju fortfarande chans att beställa.Var det nån som plockade upp Riffault Monoparcelle 538 idag?
Glömde helt bort släppet och nu är de ju så klart slut...
En härlig mix och vilket snyggt gäng från Bdx!Nu har jag kommit igång med mitt budande på Idealwine och det verkar funka väldigt bra så här långt. Finns ju ungefär hur mycket vin som helst och mitt mål är framförallt att få in lite mer halvvlgrat/färdiglagrat vin i källaren (som domineras av SB-köp från de senaste åren). Nu är första lådan på väg hem och den kommer innehålla en salig röra av säkra kort och chansningar
1 st Chateau Palmer 1994
3 st Chateau Montrose 1991
1 st Leoville Las Cases 1998
3 st Poujeaux 1997
2 st d'Issan 2016
1 st Dauvissat 1er cru La Forest 2018
1 st Ganevat En Billat 2018
Haha, det var du och jag som budade mot varandra på slutet, men så glömde jag av klockan. Grattis!Kunde inte låta bli att ropa in några till av min favorit-CC. 6st Fontodi CC -21 blev mina för dryga 270kr/flaskan. Rätt ok pris.
Visa bifogad bild 34099