MartinE
Medlem
Vad blev det för pris?
587 kr för Le Cran 2006
483 för Campania Remensis 2009
647 kr för Reflet d'Antan
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vad blev det för pris?
2013 Groot Constantia (92112)
Prövat detta förut?
Köpte en flaska spontant innan jag beställde fler. Ganska kraftfullt vin, men samtidigt ganska elegant. Kryddig och har som sig bör lite rökig smak. Smakar svarta vinbär, plommon och körsbär med välrundade tanniner. Kan bli bättre med lagring, med jag tycker att den är redo för omedelbar konsumtion. … mediumwine, men jag tyckte den var prisvärd, så jag köpte en låda till sommaren grillkvällar. 87p
Du är med andra ord snart fast i fällan Snart kommer du att börja prata om köpstopp dessutom, därefter går det bara utför - för inte finns det väl någon som håller den typen av löften här på forumet!Trevligt! Jag såg att det här var det vinet som helt klart stack ut, rent prismässigt, jämfört mot dina andra inköp. Så då blev jag nyfiken!
Jag personligen är ganska lättlurad. Om någon här på forumet köper ett vin som jag inte tycker blir för dyrt (Oftast under 250kr) och säger att det är bra, så räcker det lilla för att locka mig till att prova.
Du är med andra ord snart fast i fällan Snart kommer du att börja prata om köpstopp dessutom, därefter går det bara utför - för inte finns det väl någon som håller den typen av löften här på forumet!
Bara du inte går för långt och börjar kalla allt som inte är "prestigevin" för mediumwines så kommer det nog att gå bra, även om plånboken kommer kännas konstant tom i vilket fall som helst. Tom, men full av upplevelser!Ja haha, det var inte svårare än så! Det ligger nog inte alls långt bort i tiden att jag börjar höja min budget lite granna.. och sen liiiite till efter det..!
Trevligt! Jag såg att det här var det vinet som helt klart stack ut, rent prismässigt, jämfört mot dina andra inköp. Så då blev jag nyfiken!
Jag personligen är ganska lättlurad. Om någon här på forumet köper ett vin som jag inte tycker blir för dyrt (Oftast under 250kr) och säger att det är bra, så räcker det lilla för att locka mig till att prova.
Provade 2010 Wynns Black Label Cabernet Sauvignon (70376) idag och jag måste säga att den är bättre än förra årgången (2008). Den är riktigt bra, svartvinbär, körsbär och plommon som vanligt men lite svalare och elegantare än 2008. Det "roliga" var att jag bokade 2008 men fick 2010 (som vanligt med SB och BS), men jag är inte ledsen för det. Är redan idag bättre, trots två år yngre, men kommer blir ännu bättre med lite tid i källaren. Vet ej om du provat vinet tidigare, men ny årgång är jättebra! Dessutom under 250 kr. 89-90p
Tack för tipset! Artikelnumret och artikelnamnet som du länkade, stämmer inte överens. Var det rätt artikelnummer?
Eller är det bara så att systembolaget inte skriver ut att det är just Black Label? Jag såg på CT att det fanns totalt 10 viner som hette "Wynns Coonawarra cabernet sauvignon".
Jag har hur som helst provat vinet som du nämner, fast en tidigare årgång. Ska absolut köpa igen!
Edit: Jag fick svar när jag tittade på CT.
Följdfråga; Varför skriver inte systembolaget ut på sin hemsida att det gäller Black Label?
Jag har lyckats med köpstopp sen Lopez de Heredia släpptes i början på maj (jaja, lite Kumeu River inhandlas senare, men det var ju ett KAP och räknas således icke!). Men jag inser såklart att det bara är en illusion, åtminstone aspekten som kallas "spara pengar" (trams egentligen). För nu tänker jag helt plötsligt "men Daniel, nu har du ju inte köpt vin på JÄTTElänge och kan nu UNNA dig något alldeles extra!". Slutsats: "köpstopp" är bra för att det snabbt tillåter inköp av dyrare slag utan en tillstymmelse till dåligt samvete! Under tiden har det ju dessutom blivit lite tomrum i garderobskällaren så jag MÅSTE ju faktiskt köpa på mig mer. Ensamma vinflaskor mår psykiskt dåligt, har jag hört. De måste alltid ha fint sällskap för att prestera!Du är med andra ord snart fast i fällan Snart kommer du att börja prata om köpstopp dessutom, därefter går det bara utför - för inte finns det väl någon som håller den typen av löften här på forumet!
Bra tips! Tycker 08'an hade börjat slokna lite, men nu vet vi tack vare dig att 10'an har landat så då kan man köpa igen.Det "roliga" var att jag bokade 2008 men fick 2010 (som vanligt med SB och BS), men jag är inte ledsen för det.
Provat detta?
Skall bli intressant att höra resultatet. Tycker att Langlois är ganska bra, försöker inte vara en Champagneimitation utan har lite egen karaktär.Var ute och handlade i ett regnigt Sthlm idag inför en provning i helgen. Temat är mousserande vin och jag får äran (inte helt otippat) att införskaffa vinerna. I preliminär provningsordning:
Cava Blanc de Noirs, 7405-01.
Langlois Cremant de Loire, 7404-01.
2009 Rotare Blanc de Blanc, 77152-01.
Arras Brut Elite, 7909-01.
Gosset Grand Rosé, 7405-01.
2008 Drappier Grand Sendrée, 91275-01.
Det blev ett par flaskor extra av Drappier till mig själv också, bara för att kunna lägga ned ett par i källaren!