This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Lite ytterligare Rioja:
2009 Ysios Edicion Limitada
2010 Baigorri de Garage
2009 Baron d'Anglade
NV Marques de Arviza El Tractor
2008 Bodegas Marques de Arviza Reserva
2012 Bodegas Marques de Arviza Crianza
Även jag föll till slut till föga och hoppade på Comtes-06-bandvagnen... Min OCD klarade inte riktigt att få ett hå i vertikalen, då är det bättre med hål i plånboken.
I samband med detta kollade jag lite vad som skulle komma mer från Vinlistan och det som står på min lista för hösten är:
Blandat från Paul Dethune men mest L'ancienne
Selosse (Om man nu får nån)
Leclapart
Vilmart; Rosé och CDC 07
Bubblare
Philpponat -08
Konkurs och hej.
Jag trodde att du mestadels beställde på SB!
Såg ut att vara bra viner. Vad fick du betala?
-Jag pratade med dem och fick lite info om vad som var på gång, var ännu fler grejjer på G i höst men jag lade inte allt på minnet utan memorerade bara det som jag själv prioriterar...Var hittade du den listan?
Är din Weinbach möjligen Cuve Sainte Catherine? Om så, var hittade du den?Blev en liten spontanbeställning idag från lite olika handlare.
Rodolfo Cosimi - Brunello di Montalcino Terra Rossa 2009
CHATEAU DE LA RIVIERE - FRONSAC, 1996
Riberach Synthese 2010
Riberach Antithese 2011
MAYER PFARRPLATZ - RIESLING ALSEGG 2013
PITTNAUER - PINOT NOIR FUCHSENFELD 2011
Riesling Schlossberg Grand Cru - Domaine Weinbach 2013
Cote de Rhone Village - Domaine de la renjarde 2005
Côte-Rôtie Cuvée Terroirs - René Rostaing 2002
Braunberger Riesling Kabinett - Fritz Haag 2012
NO.1 SELECCION ESPECIAL - Ordonez & Co 2013
Botani - Ordonez & Co 2013
Härligt. Var köpte du ifrån?Visa bifogad bild 4993
18 flaskor drickfärdig St Emilion kom med UPS idag, bl a 8 buteljer av nya favoritvinet 2002 Moulin Saint-Georges. Det har blivit 30 St Emilion senaste veckan - kanske dags att byta till något annat?
Fick precis besked från bussgods att de lyckats krossa följande flaskor som levererades från Flaskposten:
2010 MALARTIC LAGRAVIERE RGE, 75 cl
2013 FLEURIE V.V. YVON METRAS, 75 cl
2013 MOULIN À VENT YVON METRAS, 75 cl
2014 MORGON M. LAPIERRE, 75 cl
2008 RIOJA RISERVA BODEGAS MURIEL, 75 cl
2012 SANCERRE LES ROMAINS, 75 cl
Trist!
Fick trösta mig med att plocka upp mina Tenuta delle Terre Nere-viner som jag beställde förra veckan.
http://www.wein-diehl.de/Härligt. Var köpte du ifrån?
Tack!
Det beror på när du beställde. Detta var från förra beställningsomgången (beställt innan 31:e aug) och borde levererats för 1-2 veckor sedan. Jag mailade Flaskposten och frågade när flaskorna skulle komma och dagen efter ringde Bussgods och sa att paketet visserligen fanns i Uppsala, men att alla flaskor var kras. Har du beställt senare än 31:e aug så kommer det dröja flera veckor till innan du kan räkna med leverans (nästa beställningsstopp tror jag är 4:e okt, med leverand ca 2 veckor senare).Har inte fått något mail. Betyder det att jag har haft tur....? Beställde Pibarnon 2010 från Bandol och Malartic Lagraviere 2010.
€20 för 18 flaskor - leverans på tre dagarTack!
Vad tog dem för frakten?
Där fanns det godsaker, några tips förutom 2002 Moulin Saint-Georges?
Kredit är bra annars, vem väntar på löning liksom....löning på fredag?!