This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vad hände med Les Ursules?Gårdagens utflykt till Köpenhamn, med tydligt fokus på Cédric Bouchard, resulterade i följande byten:
Roses de Jeanne Côte de Val Vilaine 2013
Roses de Jeanne Côte de Bechalin 2008
Roses de Jeanne La Bolorée 2011
Roses de Jeanne Creux d'Enfer 2011
Roses de Jeanne La Haute Lemblé 2011
Roses de Jeanne Presle 2011
@Deppodi, mjae, jag ska inte säga att det händer jätteofta, men det är ett återkommande problem med leverantörer som slarvar. I veckan skickade jag tillbaka två lådor av vin som kommit i fel årgång. Det står 2009 på nätet, men i verkligheten är aktuell årgång 2013... Sådana tillfällen vill jag egentligen ringa upp leverantören och ställa frågan "Vad fan är problemet?!", men det är inte riktigt mitt jobb att göra.
Jo, precis.Så du gjorde en incident? För det är väl ditt jobb...
Mycket berättigad fråga! Det fanns tre flaskor kvar på hyllan när jag kom in i butiken, men mannen framför mig "i kön" högg alla tre...Vad hände med Les Ursules?
Speciellt inte Creux d'Enfer, som jag en aning omdömeslöst valde som bröllopsvin.Mycket berättigad fråga! Det fanns tre flaskor kvar på hyllan när jag kom in i butiken, men mannen framför mig "i kön" högg alla tre...
Så nära, men ändå så långt ifrån... Fast jag kännner mig mycket nöjd ändå med mina inköp. Det är inte varje dag man får möjlighet att köpa dessa flaskor!
Ändra vinbudgeten du har ju kapital!Idag släpptes min absoluta favoritproducent av BDN på Franska Vinlistan nämligen Paul Dethune och jag slog till på deras NV Blanc De Noirs såväl som lite halvflaskor (för ensamma tisdagar) av deras NV Extra Brut Grand Cru som jag gillade skarp när jag provade den med Sophie i våras.
Deras L'ancienne och Cuvee Prestige har jag redan på hyllan sedan jag besökte dem men jag önskar att vinbudgeten hade tillåtit inköp av några fler L'ancienne, den kan man inte få för mycket av i källaren tänker jag...
-Har du kollat hur det går för oljebranchen i Norge på länge?Ändra vinbudgeten du har ju kapital!
Speciellt inte Creux d'Enfer, som jag en aning omdömeslöst valde som bröllopsvin.
Så nu måste jag leverera en flaska om året, svettigt med ett vin som görs i 350-500 flaskor/årgång.
Alternativt skilja mej och ha Chapel Hill som skumpa på nästa bröllop.
Alternativt skilja mej och dricka upp all Creux d'Enfer själv.
Sorry, men jag kunde inte låta bli!!-Har du kollat hur det går för oljebranchen i Norge på länge?
-Nu är det stenhård selektering och endast inköp av de absolut mest livsnödvändiga Champagnerna som gäller
Jag känner en kille som känner en killeVem har du som leverantör av flaskorna ifråga?
Låter som Danmark får bättre allokering :0Jag känner en kille som känner en kille