This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Grymt kul för dig, ett av de absolut bästa vinerna från Italien. d'alceo 99 är fortfarande ett av de abslolut bästa vinerna från Italien jag druckit, slås nog bara av Masseto och kanske nån Sassicaia.Hämtade idag ut en låda Castello dei Rampolla d'alceo 2010, som privatimporterats. Får lägga den i källaren och försöka glömma bort den ett tag
VILL HA EN UPPSÄTTNING ERIK JAG MED ! ! !Idag dök det upp leverans från Ideavinos i Spanien med 2 flaskor Escombro (en 2013 och en 2014) från Laboratorio Rupestre, en Bujes från samma producent och 2012 Villa de Corullon från Desciendentes de J. Palacios. Jag fick sista flaskan 2013 de hade av Escombro, och ville egentligen ha två av den årgången. Tyvärr ligger 2014 av samma vin 1.5% högre i alkohol, vilket inte är min grej. I alla fall fungerade det felfritt med kommunikation och leverans från Ideavinos och de beklagade att de inte hade fler av 2013.
Och så blev det förstås en låda från Caviste igår
SWEET!Beställde precis 6 flaskor Vilmart Coeur de Cuvée 2008! Tveklöst en av de mest emotsedda champagnerna på länge!
vart köpte du dem ifrån och får man fråga om priset ?Beställde precis 6 flaskor Vilmart Coeur de Cuvée 2008! Tveklöst en av de mest emotsedda champagnerna på länge!
Du har min största respekt!Jag sålde pensionsfonder och köpte en samling DRC av en kompis. Är jag kvalificerad vinidiot nu?
Viner från DRC kan räknas som viner på vilka druvor som helst, även t.ex. Merlot, på en BYOB.Jag sålde pensionsfonder och köpte en samling DRC av en kompis. Är jag kvalificerad vinidiot nu?
Franska vinlistan. 795 kr/fl.vart köpte du dem ifrån och får man fråga om priset ?
DRC är tveklöst ett bra substitut till pensionsfonder! Kräver i regel samma långsiktighet.Jag sålde pensionsfonder och köpte en samling DRC av en kompis. Är jag kvalificerad vinidiot nu?
Beställde precis 6 flaskor Vilmart Coeur de Cuvée 2008! Tveklöst en av de mest emotsedda champagnerna på länge!
Beställde också 6st, funderar på om det var för lite
Föll för grupptrycket och beställde 9 st. Champagne innefattas som tur är inte i köpstoppet (som endast omfattar "onödiga inköp").Jag satt med mobilen när mailet trillade in och beställde 9... och funderar på om det är för många.
(vilket jag knappast kommer tycka om 5-10 år - men ändå )