This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ingen aning vad jag har köpt.
Domaine Serene Evenstad Reserve 2012
The Prisoner 2014
Visa bifogad bild 7264
Spänningen! Nyfikenheten! Överraskningen! Ibland är det bara kul att lite lagom slumpmässigt plocka något från hyllan / webben. Tänker jag, i alla fall.Varför köpte du det då?
Klarar du av att avstå från den i 20 år och kan förvara den på rätt sätt lär du bli belönad med en stor champagneupplevelse! Det är inte alls orimligt. Men gissningsvis toppar den tidigare än så!2 Louis Roederer vintage 2008.
Hur länge kan denna Champagne ligga? Jag tycker den har skyhög syra,.20 år är väl rimligt under svala förhållanden?
2 x SQN Male Syrah 2013
1 x SQN Female Grenache 2013
1 x SQN Patine Syrah 2011
1 x SQN Patine Grenache 2011
8 x Château de Cérons 375ml 2007
2 x Oremus Tokaji Aszú 5 Puttonyos 2006
Kul inköp! Har druckit båda vinerna flera gånger, dock inte dessa årgångar.Ingen aning vad jag har köpt.
Domaine Serene Evenstad Reserve 2012
The Prisoner 2014
Visa bifogad bild 7264
Kul inköp! Har druckit båda vinerna flera gånger, dock inte dessa årgångar.
Orin Swift the prisoner är ju bland de större och maffigare vinerna jag någonsin provat, kanske serverad lätt sval till sommarens grillade hamburgare? Tror en blend av zin och cab. Kanske inte kan tävla med de bästa vinerna från Napa men brukar ligga rätt ok i pris så ofta ett vin man kan få per glas på de bättre stekhusen i USA. Ägs dock sedan en månad av constellation...
Domaine Serene har jag besökt ett par gånger, fantastisk mark uppe på dundee Hills, nära domaine Drouhin. Dessa två vingårdar är ju litet av anti-teser där uppe på kullen; gamla vs nya världen typ. Men gör fantastiska viner båda två i helt olika stilar. Men evenstad är ingen liten pinot noir så även där skulle jag bulla upp med något kraftigt i matväg typ träkolsgrillade lax- eller lammkotletter. Priset har ju gått stadigt upp för evenstad senaste femton åren så jag antar att det ej var något billigt köp.
Bra och bra... Från Bolaget.Bra pris och vilken butik i så fall? SQN är ju en gudomlig uppenbarelse för ens sinnen.
Har aldrig sett den där, websläpp eller privatimport?Bra och bra... Från Bolaget.
Divine släppte dem till utvalda kunder endast.Har aldrig sett den där, websläpp eller privatimport?
Har aldrig sett den där, websläpp eller privatimport?
I avdelning: Be carefull what you wish for...
När Gunnar mailar om årets sedvanliga allokering på en flaska SQN, och man svarar med att man gärna tar sin flaska och mer om det finns. Och den önskan slår in, med råge...
Har aldrig sett den där, websläpp eller privatimport?
Divine släppte dem till utvalda kunder endast.
Tyckte väl att jag kände igen konceptet...