Trådskapare
Anders Landström
Medlem
Trevligt! vilken årgång?
Den är ju icke årgång men degade i år så med 8 år på jäst borde basen vara 2004. Har inte fått lådan ännu
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Trevligt! vilken årgång?
Hmm, jag har uppgiften att det är en ren årgång. Är den degad i år är det 2005 eller 2006.Den är ju icke årgång men degade i år så med 8 år på jäst borde basen vara 2004. Har inte fått lådan ännu
Det är en ren årgång med viss inblandning av reservvin som jag förstår det. Dock aldrig årgångsdeklarerad. Den ska normalt ligga 8 år på jäst (degad i våras) så jag får det till 2004. Det är iallafall deklarerat på baksidan hur länge den legat på jäst så kan snart kolla årgång.Hmm, jag har uppgiften att det är en ren årgång. Är den degad i år är det 2005 eller 2006.
Köpte en del häromveckan när jag var i Storbritannien.
Det om äldre Madeira (1966), ett par flaskor champagne samt engelskt bubbel (Nyetimber och Ridgeview).
Ok, skall försöka komma ihåg att skriva något, men vet inte när det blir av att dricka det.Vore kul att höra vad du tycker om Ridgeview, är ju kraftigt haussat
En låda Paul Déthune Cuvée l'Ancienne. Kommer bli min drickchampagne under höst/vinter. Stort vin som passar perfekt framför brasan
Är det någon som beställt http://www.systembolaget.se/76369 ? Inte världens sexigaste producent, men 99:- för en Barbaresco är ju nästan Danmarks priser...
Via sidovägar Har ju Dethune som en av mina favoritodlare så varit där ett antal gånger. RekommenderasVar hittade du den?
Via sidovägar Har ju Dethune som en av mina favoritodlare så varit där ett antal gånger. Rekommenderas
Alla försvann på 2 dagar...Och? Någon av flaskorna som fick sätta livet till?
Alla försvann på 2 dagar...
Raveneau Tonnerre drack vi första kvällen, elegant men lite stram då det är en 05a, perfekt balanserad och kommer att bli ännu bättre om 5 år eller så.
Krug 98 var lite av en besvikelse. Har bara provat den en gång tidigare men hade förväntat mig ett större vin.
Den var helt ok, men 00 för ett par månader sedan var flera nivåer mer komplex och generös.
Vouge Bonnes Mares 07. Provade 06 på en Grappe provning för 5 år sedan, den var helt magisk. Till och med bättre än 06 Musigny!
Men 07an... Gav oss inte mycket alls, även efter 2 timmars dekantering. Vem vet, kanske blir stort en dag, men för tillfället är det inte läge att röra flaskorna alls...
Beställt två flaskor bara för att prova. Någon intresserad av att hänga på?Var tvungen att söka lite på den. 2009 säljs ju på Vinmonopolet för runt 190 SEK så 99 är väldigt billigt. Finns en del skriverier kring 2005an där vinet hålls på en ok nivå så för 99 kronor, om inte annat så är det väl värt ett prov.
3 x 2011 Fonseca Vintage Port, så vet jag att jag kommer ha ett lagom moget vin att fira pensionen med framåt 40-talet.
2 x 1991 Viña Tondonia Gran Reserva Blanco, för att 2002-crianzan var jäkligt bra och jag är nyfiken på hur detta ter sig.
1 x 2012 Brännland Iscider, dels för att det är en kuriositet, men en god sån som lätt klarar av att stå upp mot många botrytisviner.
Paul Déthune Cuvée l'Ancienne finns på Eriks vinbar såg jag idag på. De fick precis in ett antal flaskorHehe, vi får se!
Köpte förresten också en låda Paul Déthune Cuvée l'Ancienne härom veckan. Jag har inte ens provat det vinet men efter alla lovord jag hört kunde jag inte låta bli.
Paul Déthune Cuvée l'Ancienne finns på Eriks vinbar såg jag idag på. De fick precis in ett antal flaskor
Nej, den lär få sätta livet till hyggligt snartBra inköp. Viña Tondonia förutsätter jag att du inte sparar till pensionen