This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Välkommen till forumet!Denna veckans inköp:
Ridge Estate, 2010
Ridge Lytton Springs, 2011
Ridge Geyserville, 2011
Roederer Estate Quartet, NV
Roederer Estate L'Ermitage, 2004
Känner mig lite dumsnål att jag bara köpte en st av varje..... Lätt att vara efterklok.
/Emil
Det blev reapris på Systemet idag. Läste under veckan att flera hade druckit Barbera och tänkte att det var länge sen jag drack en sådan. Hittade en Vigneti Cerreto från Roberto Voerzio för 230kr. I kassan bad de dock om 170 för flaskan. Jag sade att jag trodde den kostade 230. Kassörskan kollade igen, men insisterade på 170. Ok, sa jag då jag var lite osäker. Inser efter lite koll på SBs hemsida att hon tog betalt för en Barbera från "fel" Voerzio (Gianni). Alltid trevligt med 25% rabatt på bolaget.
Man köper alltid för få, speciellt av det som är bra.Denna veckans inköp:
Ridge Estate, 2010
Ridge Lytton Springs, 2011
Ridge Geyserville, 2011
Roederer Estate Quartet, NV
Roederer Estate L'Ermitage, 2004
Känner mig lite dumsnål att jag bara köpte en st av varje..... Lätt att vara efterklok.
/Emil
Enligt @vintomas ska de dyka upp snart. Han kanske kan ge lite mer infoÄr det någon som vet var man kan hitta Ridge Monte Bello 2010, eller när det förväntas dyka upp på Systemet? Har sett att det har fått mycket goda omdömen.
Enligt @vintomas ska de dyka upp snart. Han kanske kan ge lite mer info
Har du snott min öppnare?
Visa bifogad bild 308Har du snott min öppnare?
Man köper alltid för få, speciellt av det som är bra.
Fråga, varför köpte du Roederer Estate? Bra vin men lite nyfiken. Alltid kul att smyga in i en blindprovning
Om jag skall vara helt ärlig blev det spontanköp när jag läste Elvis blogg och han skrev några rader om den. Iom att jag är ganska ny inom vinsfären och bara druckit champagne var jag bara tvungen att lägga en beställning för att testa den.
/Emil
Aldo Conterno Barolo Romirasco 2006. Vann en flaska i säljtävling. Denna får nog ruva ett tag i källaren - jobbigt att hålla sig ifrån bara.
Grattis, trevligt pris, tyder på bra smak hos dem som valde ut priserna. Ska nog ligga ett bra tag men svårt som sagt att hålla fingrarna borta.
Grattis, riktigt bra grejor!Aldo Conterno Barolo Romirasco 2006. Vann en flaska i säljtävling. Denna får nog ruva ett tag i källaren - jobbigt att hålla sig ifrån bara.