Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

M

Mouton

image.jpeg
Som vanligt föll jag för trycket.. Köpt dom som en läskande rose till våren.. Eller vänta? Champagne exerptis, råd, tack..

matage

Medlem
IMG_6857.JPG
Idag är jag mest stolt över att INTE ha köpt vin efter att ha promenerat runt (länge) på Berry & Rudd + Hedonist Wines... Hade jag fått en till ale till lunchen innan hade Belle Epoque Art of Vintage legat väääldigt illa till.. 12 flaskor per årgång i hela UK och de hade en flaska av vardera -82 och -85 kvar... för att inte tala om d'Yquem-väggen....

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Trots löften till mig själv om att kvartalsleveransen av vin INTE skall levereras på pall råkade jag ändå beställa en låda 2008 Paul Bara... Det går liksom reflexmässigt bara för att det står nollåtta på den. Samtidigt känner jag mig som ju duktig eftersom jag lät bli att stödköpa fler av Roederer 2008 som ju var dyrare.
Rätt bra ändå när man tänker efter, sparade ju fyratusen spänn idag!
-Fast så råkade det ju bli en fyllnadsbeställning av en låda BDM 1995 till mig och en till @Stenberg så då rök ju den fiktiva besparingen. :(

matage

Medlem
-Trots löften till mig själv om att kvartalsleveransen av vin INTE skall levereras på pall råkade jag ändå beställa en låda 2008 Paul Bara... Det går liksom reflexmässigt bara för att det står nollåtta på den. Samtidigt känner jag mig som ju duktig eftersom jag lät bli att stödköpa fler av Roederer 2008 som ju var dyrare.
Rätt bra ändå när man tänker efter, sparade ju fyratusen spänn idag!
-Fast så råkade det ju bli en fyllnadsbeställning av en låda BDM 1995 till mig och en till @Stenberg så då rök ju den fiktiva besparingen. :(
Sparad Krona = Tjänad Krona :)

Jag missade ju Old Lands Belle Epoque -08'or så det blir nog två på väg hem från London imorgon.. men jag är ju fortfarande sjukt sugen på den där magnumen -85 på auktionen... och Art of Vintage -85'an på Hedonism... :/

MB2014

Medlem
Kunde inte somna så jag slösurfade runt lite allmänt och hamnade såklart på vin efter ett tag och närmare bestämt champagne.
Råkade bli en beställning på 3 st Deutz Brut 2008, 3 st Charles Heidsieck Brut Reserve och 6 st Louis Roederer Brut 2008.
Nu kan jag nog somna tror jag.

Toppen