MartinE
Medlem
Bra att du påminner mig att man bör köpa den lite oftare. Den är riktigt bra!en flaska Brännland Iscider
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bra att du påminner mig att man bör köpa den lite oftare. Den är riktigt bra!en flaska Brännland Iscider
Sitter själv hemma under kvällens fotboll med lite rökta räkor... Ska man kanske öppna en och se hur den klarar sig över helgen!? Vad för tips har alla forumets Hugot-älskare till en än så länge Hugot-oskuld?
Köpte samma uppsättning!Månadens vin och en flaska Brännland Iscider. Underbar flaska på den sistnämnda.
Härlig seger ikväll!
Öppna en – och spara resten i minst fyra år!
Tack för tipset! Det blev ingen öppning igår men kanske under sommaren! Ska låta de andra ligga långt ned under annat så jag inte nallar från dem!
Visa bifogad bild 10331
Domaine Yannick Amirault Les Malgagnes enligt rekommendation på bra Cab Franc av @Poussard
Good enough for meEn brasklapp om att jag inte druckit vinet i fråga. Har däremot druckit Le Clos från samma producent och har en Malgagnes 13 i vinförrådet (lär inte öppna på ett par år).
Näst intill skandal att Souhaut-lådorna inte är slut. Nu när jag har köpstopp vill jag inte läsa om att det fortfarande finns kvar lådor.Fyllde på med ytterligare wine Trade lådor (herve souhaut och pico/occhipinti), trevliga sommarviner. Och blir det över så klarar alla vinerna litet lagring. Sen blev det en Lillian Syrah, en coriolis pinot från antica terra, och mullineux straw wine samt vin santo från capezza årgång 2008, de senare på tips från finvinsfina forumet!
Pappa fyller 80 och det ska så klart firas! Dessa båda snyggingar har bärgats för ändamålet:
Madeiran är plan b ifall portvinet skulle visa sig vara odrickbart. Men om det faller ut väl så sparas madeiran till ett senare tillfälle!
Allt är för övrigt @Daniel A:s fel! Hade han inte bjudit på den högra flaskan i vintras hade jag nog inte blivit inspirerad till att jaga rätt på dessa båda flaskor...
Jag tänkte också att det var märkligt, därav mina tre inlägg om köp av denna låda senaste månaden (detta blev min tredje souhaut-låda).Näst intill skandal att Souhaut-lådorna inte är slut. Nu när jag har köpstopp vill jag inte läsa om att det fortfarande finns kvar lådor.