Kom på mig själv med undra varför jag upplyser om det här, men svarade (mig själv) att det är kontaktannonser för att diskutera vinerna:
2010 Baudana Cerretta
2012 Cappellano Pié Rupestris
2015 Clemens Busch Marienburg Kabinett
2015 Fritz Haag Brauneberger Kabinett
2015 Dr Loosen Erdener Treppchen Kabinett
2015 Markus Molitor Zeltinger Sonnenuhr Spätlese
Jag tycker det är kul att se vad andra köper, och i vissa fall diskutera vissa producenter, områden, druvor, whatever som man kommer på som tillhör producenten, området, druvan eller whatever!
Men framförallt att man ser en sorts trend på vad folk här på forumet köper, vilket ger mig en bra indikation på vad som är hett och inte. Om jag ser flera poster på raken, med samma producent eller liknande, så kan det absolut vara så att jag bryter mitt köpstopp bara för att följa normen och stilla min nyfikenhet. Vilket jag med säkerhet kommer behöva göra några år till, innan jag kan känna mig trygg och säga att jag har hittat min stil.
Har 300 smaknoter på CT i dagsläget, och börjar känna att jag ändå har lite mera koll än för bara ett år sedan. Men jag är långt ifrån klar! Och om jag inte hade snöat in på forumet och fått alla tips, speciellt från den här tråden, så tror jag inte att jag hade provat så högt och brett som jag gjort nu.
Så, keep on posting!