This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Många lådor Pontet vart detVisa bifogad bild 12885
Efter gårdagens misslyckade försök att fånga ett par Pichon i webblanseringen blev det idag tvunget att på gammalt hederligt vis besöka en fysisk butik och t.o.m stå i kö i en kvart. Men då fick man ju det man ville ha
Får kanske förtydliga innehållet på bilden, 3 Pontet och 3 Leoville B.Många lådor Pontet vart det
Får nästan hybris, boendes i skogarna i Dalarna. Långsamt bredband, långt från butik att gå till.Visa bifogad bild 12885
Efter gårdagens misslyckade försök att fånga ett par Pichon i webblanseringen blev det idag tvunget att på gammalt hederligt vis besöka en fysisk butik och t.o.m stå i kö i en kvart. Men då fick man ju det man ville ha
Jag tror att det till viss del handlar om att människor är en flock med får. Samma fenomen finns på den avreglerade marknaden. Skillnaden mellan våra köpvanor på bolaget och tex Nespresso, IPhone och fenomenet Morberg är mycket liten. När flocken börjar röra sig är det ovanligt att individen väljer en egen väg.Jag åkte förbi bolaget på Emporia i Malmö på vägen hem från jobbet för att få min fredagsdos av Anchor Steam och okänd Barbera. I butiken var det upprorsstämning och ett tiotal personer cirklade som vithajar runt nyhetshyllan. En låda bars ut och blodvittringen tände publiken. Jag hade absolut ingen aning om vad folk var så exalterade över men insåg att här måste man vara med. Ett lätt crosschecking med laptopen och jag fick två flaskor av..... Cotes du Rhone?
Allvarligt talat? Folk slåss om en Cotes du Rhone för 126 kr?
Jag begriper verkligen inte de som tycker att ett monopol ger ett bättre sortiment? Då kan vi väl införa statliga butiker för skor också? Ett utprovat sortiment med prisvärdhetsstämpel från Kronstam? Jag är inte tillräckligt insatt om monopolet är bra för folkhälsan eller inte, men kom för guds skull inte med att det är bra för konsumenten!
Jag funderade också över hur många jag skulle köpa men landade i en komprimiss som kanske passar öven för din del? Två av varje?!Sen är det ju sällan kul med bara en flaska. Hur skulle ni göra? En av varje eller två syrah?
Nej, det var ju helst det jag ville slippa!Jag funderade också över hur många jag skulle köpa men landade i en komprimiss som kanske passar öven för din del? Två av varje?!
Kör safe, ta 2 av varjeVill bolla en fråga med forumfolket. Om man eventuellt vill köpa ett par SQN. Skall man satsa på två syrah eller en av varje? Gillar egentligen båda druvorna men kanske syrah lite mer och att den druvan alltid känns säkrare att lyckas med (inte för att jag tvivlar på paret Krankls kunskaper ).
Sen är det ju sällan kul med bara en flaska. Hur skulle ni göra? En av varje eller två syrah?
Själv är min erfarenhet liten vad gäller SQN, men jag skulle ta 2 Syrah. Jag avstår dock, och satsar helhjärtat på bdx -15 i vår.Nej, det var ju helst det jag ville slippa!
Jag är mest nyfiken och tycker kanske egentligen att de lämpar sig bäst som provningsvin än att för mig och frun att öppna till entrecoten en lördagkväll. Men jag är ju ingen vinprovare utan en typisk vindrickare, dock lite nyfiken. Så en av varje eller två syrah?
Jag hade valt en av varje i ditt läge.Nej, det var ju helst det jag ville slippa!
Jag är mest nyfiken och tycker kanske egentligen att de lämpar sig bäst som provningsvin än att för mig och frun att öppna till entrecoten en lördagkväll. Men jag är ju ingen vinprovare utan en typisk vindrickare, dock lite nyfiken. Så en av varje eller två syrah?
Jag har köpt på mig ett antal flaskor de senaste två åren. Egentligen enbart baserat på två flaskor. Den ena kommer jag pinsamt nog inte ihåg namnet på men det var Grenache. Den var fantastisk och från 2000-2005 någonting. Den andra flaskan köpte jag i Tyskland långt efter släpp, från 2002 tror jag, dracks 2016/2017 - SQN Just för the love of it - Syrah.Nej, det var ju helst det jag ville slippa!
Intressant att läsa. Vad är det som gör detta vin till en representant för USA i dina ögon? Det skulle ju annars kunnat vara en ensam svala.Det var den flaskan som fick mig att omvärdera viner från USA.
Intressant att läsa. Vad är det som gör detta vin till en representant för USA i dina ögon? Det skulle ju annars kunnat vara en ensam svala.