chambertin
Medlem
Torres Ibericon kostar 129:- men det var kanske inte den du syftade på.Tack så mycket för tipset! Men tyvärr skiljer priset lite för mycket, för att jag ska köpa dessa ändå. Det är nog så att jag måste själv komma på beslutet.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Torres Ibericon kostar 129:- men det var kanske inte den du syftade på.Tack så mycket för tipset! Men tyvärr skiljer priset lite för mycket, för att jag ska köpa dessa ändå. Det är nog så att jag måste själv komma på beslutet.
Ska hämta mina, de har kommit till butiken.Fick mina BdM från Le Chiuse idag.
Hur gick det för er andra som beställde? Den står som tillfälligt slut nu.
Visa bifogad bild 12950
De har en ok höstack i alla fall...Alleswein hat kleine Quantitäten von Raveneau. Du mußt auch etwas mehr kaufen, wieviel weiss ich nicht genau.
Exakt. Om jag skulle handla i egen regi, skulle det inte ha så stor betydelse, men i det här fallet handlar det om eventuella och även förmodade skillnader mellan olika prisklasser. Därför är det så noga med priset!Torres Ibericon kostar 129:- men det var kanske inte den du syftade på.
Hämtat mina idag, nån som testat?Ska hämta mina, de har kommit till butiken.
Det är väl bara @Mattias Schyberg som skulle komma på tanken när drickfönstret börjar först om ca 5 år..Hämtat mina idag, nån som testat?
Jag tror nog du skulle kunna tänka dig det också, eller?Det är väl bara @Mattias Schyberg som skulle komma på tanken när drickfönstret börjar först om ca 5 år..
Jag skulle, för att se om jag har tro nog om dom för att köpa flerJag tror nog du skulle kunna tänka dig det också, eller?
Joo.....men nu är det ju italienareJag tror nog du skulle kunna tänka dig det också, eller?
Jag tar mycket gärna emot tips för röda viner från Rioja.
Jag är osäker på vad det du är ute efter. Rioja gjord på tempranillo eller Rioja allmänt? Först frågar du efter röd rioja, sedan nämner du att det helst inte ska vara graciano.Det sista vinet är gjort enbart av graciano, så kanske det blir lite överkurs för mina vinvänner att handskas med?
Ööö, Hänger inte med på det där med höstacken. Menar du urval av torra riesling, typ? Jag vet inte hur mycket man måste köpa för. Jag satte ihop en lista på €350, varav €124 eftertraktade ”maila oss”-varor, och fick det godkänt. Men jag har handlat där förut tre ggr också.De har en ok höstack i alla fall...
Vad var du "tvungen" att köpa i övrigt?
Fick mina BdM från Le Chiuse idag.
Hur gick det för er andra som beställde? Den står som tillfälligt slut nu.
Visa bifogad bild 12950
Just vin! Men hur har det gått till? Jag slog några gånger men hittar det inte ens som SB-lansering i närtid?Årets mest oväntade inköp. Fick ett väldigt konstigt mail från Systembolaget i förra veckan. "Tack för din beställning..." problemet var att jag absolut inte hade beställt någonting. Döm om min förvåning när det visade sig vara två flaskor Volnay Champans 2015 från Marquise de Angerville, hur det kommer sig att de kom nu vet jag ej, stod säkert på någon kölista på något sätt. Hursomhelst nu är de hämtade och ligger i källarn. Fortfarande förvånad.
Ingen aning, var väl ett websläpp i typ januari?Just vin! Men hur har det gått till? Jag slog några gånger men hittar det inte ens som SB-lansering i närtid?
Ööö, Hänger inte med på det där med höstacken. Menar du urval av torra riesling, typ? Jag vet inte hur mycket man måste köpa för. Jag satte ihop en lista på €350, varav €124 eftertraktade ”maila oss”-varor, och fick det godkänt. Men jag har handlat där förut tre ggr också.
Och jag kan lite tyska.
Hämtat mina idag, nån som testat?
Hm, undrar om man ska lägga in en bevakning. Noterna på CT verkar ju säga att det inte är färdigt men väl njutbart ändå. Väldigt sugen på att prova en flaska, men vill ju inte stå med en enda om 2-5 årJag skulle, för att se om jag har tro nog om dom för att köpa fler
Inledningen av det de skriver om Ravenau på hemsidan:
"Verkauf von Raveneau nur in Verbindung mit anderen Weinen aus unserem Sortiment. Sorry aber die Weine sind weltweit gesucht wie die Nadel im Heuhaufen ..."
Därav kommentaren. Men då börjar du bli "god kund"
Såg för övrigt att det är andra tyska handlare som har liknande krav.
Kul att veta vad det handlar om - tack!
Plötsligt händer det....Årets mest oväntade inköp. Fick ett väldigt konstigt mail från Systembolaget i förra veckan. "Tack för din beställning..." problemet var att jag absolut inte hade beställt någonting. Döm om min förvåning när det visade sig vara två flaskor Volnay Champans 2015 från Marquise de Angerville, hur det kommer sig att de kom nu vet jag ej, stod säkert på någon kölista på något sätt. Hursomhelst nu är de hämtade och ligger i källarn. Fortfarande förvånad.