Var i Oslo igår och passade på att beställa lite från deras BS och botanisera i sortimentet på Aker Brygge, trevlig butik det även om man hostar lite över vissa priser (gå inte in i ölrummet... herregud de måste ha trippel straffskatt på öl!)
Kollade lite med andra som har bättre koll på USA vad kul man kunde hitta, då gärna Pinot Noir då det inte finns så mycket av i min samling. Det föreslogs
Kelley Fox Momtazi och Maresh, båda från 2015, sagt och gjort.
Själv hade jag kollat runt bland vad de hade av skumpa, det mesta har vi här till lägre pris men dessa två var för spännande att låta bli:
Pierre Gerbais L'Originale BdB Pinot Blanc 2011, har ju pratats så mycket om Pinot Blanc skumpa här så måste pröva, medan
Laherte Les 7 Extra Brut ligger i andra änden av skalan och innehåller 7 olika druvsorter:
Fromenteau (Pionot Gris), Arbanne, Pinot Noir, Chardonnay, Pinot Blanc, Pinot Meunier och Petit Meslier. Kan ju bli hit-or-miss men har fått trevliga betyg på CT.
Sen kan jag ju sällan motstå en trevlig Mosel när sommaren närmar sig...
Joh. Jos. Prüm Gracher Himmelreich Kabinett 2015. Går säkert att få tag på billigare från Tyskland men... sommar snart!