Grattis!Känns bra
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Grattis!Känns bra
Samma här. Bara en RSV som var sista valet.Fick tilldelning DRC från Vinunic precis, någon annan än jag som också helt plötsligt fick sämre flaskor? Än de föregående åren dvs...
Ah ok... Kanske ändå är så att det kommer in "viktigare" kunder när det är en het årgång som 2015 som får de flaskor jag/vi fått tidigare år.
Tror att trycket varit hårt. Enligt vad jag har förstått är det lottning som gäller. Detta är första året jag inte fått La Tache. Gråter en skvätt.
Detta året var det dessutom max 4 önskemål som gällde totalt.Ja alltså man får listan på vad som släpps och sedan får man välja av vingårdslägena vilka man önskas (max 1per) tilldelas, så man kan ju önska 1 utav varje och se vad man blir tilldelad.
Precis så. Men många är nog med typ nästan bara för DRC eller handlar ungefär samma mängd, så vad jag menar är att mycket avgörs via lotten ändå. Dessutom går det ju inte för dem att hålla reda på hur mycket någon handlar ur deras sortiment då knappast allt köps via privatimport.Kan tänka mig att de lottar som sista utväg.
Intressant tanke som säkert stämmer till viss del. Nu kan ju jag bara tala för mig själv, men jag ”känner ingen” eller så. Ändå ”lyckades” jag knipa ett par fina flaskor.Tror inte att det lottas alls. Det finns "bra kunder" och som @Crist(al)ian 77 säger, kompisar som får först. Alltifrån folk som är bra kunder på restaurangsidan till polare och olika typer av branschkollegor. Har extremt svårt att tro de skulle sitta och lotta ut grejerna.
Jag var bara nyfiken på om det var som jag trodde att 2015 gjorde att fler sprang före oss dödliga i kön vilket jag tycker är bekräftat nu. Förstår att de gör så och tycker inte alls att det är konstigt. Jag hade sålt på samma sätt.
Det var vad de sa till mig. Sen om det stämmer eller inte vet jag inte. Oavsett bör det vara ett stort mått av slump då många har liknande eller samma förutsättningar.Tror inte att det lottas alls. Det finns "bra kunder" och som @Crist(al)ian 77 säger, kompisar som får först. Alltifrån folk som är bra kunder på restaurangsidan till polare och olika typer av branschkollegor. Har extremt svårt att tro de skulle sitta och lotta ut grejerna.
Jag var bara nyfiken på om det var som jag trodde att 2015 gjorde att fler sprang före oss dödliga i kön vilket jag tycker är bekräftat nu. Förstår att de gör så och tycker inte alls att det är konstigt. Jag hade sålt på samma sätt.
Intressant tanke som säkert stämmer till viss del. Nu kan ju jag bara tala för mig själv, men jag ”känner ingen” eller så. Ändå ”lyckades” jag knipa ett par fina flaskor.
Jag tippar på delvis lotteri
Ytterligare parametrar att beakta är vilka flaskor man efterfrågat och i vilken prioritetsordning.Då blir följdfrågorna; vilka flaskor fick du, hur länge har du varit medlem och hur mycket har du privatimporterat för?
Då blir följdfrågorna; vilka flaskor fick du, hur länge har du varit medlem och hur mycket har du privatimporterat för?
Jag har varit medlem i 6-7 år. Handlade mer förr, inte så mycket nu (men då och då). Fick ingen La Tache, som var mitt förstaalternativ. Fick 1 Romanée Saint Vivant och 1 Richebourg. Känner mig ok med detta.Jag fick köpa La Tache och Grands Échézeaux. Medlem i ett par år. Osäker, troligtvis inte några summor (från dom) att tala om.
Det kommer erbjudanden då och då, en del riktigt intressanta. Ofta handlar det om viner som annars är svåra att få tag på.Mm. Bor i Göteborg och är inte intresserad av vip provningar I Stockholm. Är det fler viner än DRC som gör det värt att bli guldmedlem? Undrar Per
Du kan härja i princip fritt i deras restauranglista. Annars tillkommer en plockavgift per artikel. Windgap och Pax är kul producenter tex som inte dyker upp. Rätt okej priser.Mm. Bor i Göteborg och är inte intresserad av vip provningar I Stockholm. Är det fler viner än DRC som gör det värt att bli guldmedlem? Undrar Per