This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Julklappar till dig själv? Slog du in dem också och blev glatt överraskad på julafton2 x Vilmart d'OR 2008
2 x Marguet Les Crayeres 2008
1 x Egly Ouriet 1999
1 x Egly Ouriet 2002
1 x Eric Rodez Cuvee des grandes vintages
1 x Jacquesson no 736
Haha, ja ungefär något sånt...Julklappar till dig själv? Slog du in dem också och blev glatt överraskad på julafton
Först 30-årspresenterna och nu detta.2 x Vilmart d'OR 2008
2 x Marguet Les Crayeres 2008
1 x Egly Ouriet 1999
1 x Egly Ouriet 2002
1 x Eric Rodez Cuvee des grandes vintages
1 x Jacquesson no 736
Näää får är det köpstopp för resten av året...Först 30-årspresenterna och nu detta.
Kommer du få/gedigsjälv ett gäng också i nyårspresent?
Köpstopp ja... Kräver ju en hel del självdisciplinNäää får är det köpstopp för resten av året...
Hoppas att min självdisciplin håller de ynka dagarna som är kvarKöpstopp ja... Kräver ju en hel del självdisciplin
Personligen blir det två flaskor whiskey imorgon (12-årig Taketsuru, efterskottsjulklapp till en vän i regniga Umeå) samt att jag behöver komplettera lite vin inför vinmiddagarna i Umeå den 29, 30 och 31. Även om den 30:e är helt fixad behöver jag samla ihop saker och hitta ersättningsviner ifall något nu skulle råka vara skrumpet.
Ya ya.
-Köpstopp införde frun redan någon gång i mars medans jag själv hade som mål att åtminstone hålla det från mitten av december vilket också gick bra tills jag råkade spontanklicka på Clos Puy Arnaud-lådan från Caviste.Hoppas att min självdisciplin håller de ynka dagarna som är kvar
Jag provade båda i maj 2012: http://vintomas.wordpress.com/2012/...us-del-4-systembolagsnyheter-1-november-2012/3 st 2009 Château Kirwan
3 st 2009 Château d'Armailhac,
Någon som provat dessa? Kirwan har jag druckit 2006 av men d'Armailhac har jag aldrig provat.
Bra där! och tack för skjutsen..1st Marguet Les Crayeres 08
2st Vilmart d'Or 08
1 st Cristal 06
1st Marguet Les Crayeres 08
2st Vilmart d'Or 08
1 st Cristal 06
En riktig raritet, var köpte du?En låda Le Clos Cazals 2002 på magnum.
Nu är det köpstopp.
För i år.
Skulle in på SB och köpa ett sexpack Corona. Mitt norra öga såg då en ensam flaska Bollinger La Grande Année 2002. Det fungerar inte att ligga där ensam, så då kom jag ut med ett sexpack Corona och en Bollinger
Det värsta är nog att det hade blivit så, om det hade funnits fler flaskor av 2002 . Eller jag hade nog slagit på stort och köpt 6 Corona oxåÄnnu bättre om det hade varit tvärtom - en sexpack La Grande Année och en Corona.