Per Stade
Lege artis
Eller jag hade nog slagit på stort och köpt 6 Corona oxå
Det är rätt - släpp alla hämningar bara!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Eller jag hade nog slagit på stort och köpt 6 Corona oxå
En låda Le Clos Cazals 2002 på magnum.
Dom Pérignon 2004 Jeff Koons ( Visst inte att dom sålde den på systemet, men i Karlstad fanns det 2003 eller 2004 Jeff Koons Edition att välja på )
Ja den är riktigt nice!Visst är den snygg!
Bodegas Borsao på Winefinder är ett klart godkänt köp för omedelbar konsumtion, dessutom till en mindre peng.Jaha, vad ska jag göra nu då? Hyllorna gapar tomma i förrådet (a.k.a. "Vinkällaren") och jag behöver lasta in lite flaskor för omedelbar konsumtion. Pegaun från franskavinlistan (kostade väl en dryg hundring flaskan) tyckte jag jäkligt mycket om, men den är slut och går väl inte beställa igen just nu.
Förslag??
Tack för tipset, jag testar!Bodegas Borsao på Winefinder är ett klart godkänt köp för omedelbar konsumtion, dessutom till en mindre peng.
Dom vara iaf inte länge hemma hos mig
Har tyvärr ingen personlig erfarenhet av champagnen du frågar om. Juhlin ger den (55)60 och har väl tyvärr inte så mycket upplyftande att säga om den. Vad gäller Juhlins bok så tycker jag den är ett bra referensverk, i alla fall om man inte har någon av hans tidigare böcker. Däremot måste man självklart inse att hans noteringar inte är några sanningar, och att hans smak mycket väl kan skilja sig från andras. Det saknas också en del nya spännande producenter, så den är inte heltäckande. Men har du ingen av hans tidigare böcker så skulle jag ändå rekommendera den.
Letade efter någon billig Bordeaux från 2010 på SB och hittade Chateau la Tour de By -3083, som jag ville testa. Hämtade flaskorna igår och ser när jag kommer hem att det är årgång 2008.. Går idag in på SB och påpekar att detta är fel då det på hemsidan står att det ska vara en 2010'a. Får då till svar att leverantören alltid säljer ut de äldre årgångarna först innan ev 09r och 10r säljs..Wtf!? Så man vet inte vilket vin man får när man köper på SB längre?? Fick dock utan krusiduller lämna tillbaka vinet och rådet att försöka om någon månad för då kanske jag får en 10:a. Vet inte hur jag ska ens börja skriva om hur märkligt detta förfarande verkar för mig som konsument/kund...
Kommer ihåg när jag köpte en låda 1985. Får tacka Röttorp för det tipset.Umeås Win-Kollektif har nu inhandlat 6 buteljer 2012 Sassicaia. Blir gott om . . . 10 år, eller så.
Har beställt 2012 La Doriane.
Trots köpstopp.
Trits att hustrun ogillar vitt vin.
Men, vi har ju ett underbart kollektiv (i sann Umeå-anda) som köper in och dricker gött vin tillsammans
Köpstopp gäller inte i grupp
Stort vin, grattisÅrets första inköp, 3 st Champagne Billecart-Salmon Grande cuvée 1996