This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug 2003 är underbara nyheter!
Jag skulle bli mycket förvånad om det inte kommer en 2002 också.
Ja, det ska bli spännande! Vem blir först med ett inlägg?Låt oss se hur den är. DP 2003 har varit en källa till stor besvikelse. Vet att många skribenter har hyllat den men få av dem har följt en flaska under en kväll.
Med tanke på den (begränsade) totala tillgången bra druvor detta år hade de säkert inget val. Å andra sidan är det ju just stora hus som Moët (och för all del Krug) som faktiskt kan lyckas även under svaga år, eftersom de har så stora arealer att plocka från!Jag har hört att Moët drog ned produktionen rejält av DP 2003 och det är möjligt att den höga druvkvaliteten kan göra att den överraskar i framtiden men jag är skeptisk.
Krug är Krug! Och fördelen med att vara skeptisk är att det är större sannolikhet för att man blir positivt överraskad!Jag är också på förhand skeptisk till Krug 2003 som bara drog ner produktionen med 25% jämfört med en genomsnittlig årgång. Men Krug är Krug och det ska bli spännande att prova!
Franska vinlistan säljer dom nu fram till 8.e feb. Jag köpte en låda halvflaska. Tänkte det kunde vara trevligt.Har de släppt den? Var nere och hälsade på hos C-T i höstas och provade igenom deras sortiment. En odlare som jag tror en hel del på.
Franska vinlistan säljer dom nu fram till 8.e feb. Jag köpte en låda halvflaska. Tänkte det kunde vara trevligt.
Finns det några likheter med Selosse?Tycker Saint Anne är mycket bra. 4g socker. Blandning av lägen. Var ett av de viner jag hade med mig till Vinpratarna. Deras vingårdsbetecknade med PM i täten är väldigt bra, liten produktion dock.
Inte alls lika oxiderad stil. PMen är ganska stram och lite mineralisk. Tror t.o.m @Andreas L skulle uppskatta vinet. Naturligtvis blint då vissa förutfattade meningar om odlare som gör champagne på PM finns hos denna herreFinns det några likheter med Selosse?
Ser ut som Barbie&Ken möter Dom Perignon
Undra om nästa variant blir Farmors Dunderbubbel - BamseSer ut som Barbie&Ken möter Dom Perignon
Undra om nästa variant blir Farmors Dundervin - Bamse
Det är till att uppvisa en kunnig och balanserad hållning mot verkligheten... Ryyyyys!Spelfinansierad IOGT-NTO's EU-kontor (tre heltidsanställda lobbyister) skrev ju ett blogginlägg
där de uppmärksammade Hello Kitty-vinet (som väl mest har Japan som marknad) men också hoppar på Kung Fu Girl. Ett vin de tror är riktat mot barn. Riesling för 120 kronor .-)