This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Men hallå! Var köpte du?Visa bifogad bild 16246
Idag välkomnades 2016 Pegau!
Det blev Finewines.dk, inget pangpris kanske men kändes ok. Ca 630:- / flaska (fraktfritt).Men hallå! Var köpte du?
Tack!Det blev Finewines.dk, inget pangpris kanske men kändes ok. Ca 630:- / flaska (fraktfritt).
Drack ett glas igår Riktigt bra värde för pengarna och funkar fint som husvin!Visa bifogad bild 16162
2016 Altesino Rosso IGT: Kul att se vad man får för 139:- Här flyger nog korken på direkten. Blir bra till kvällens Carbonara.
På SB hittar jag bara enSå jäkla annorlunda knivskarp och trevlig champagne och med den nya årgångs blandningen 2015/2014 så lyfter denna pinot meunier skapelse till nya höjder. Visa bifogad bild 16294
Vet ej kanske släktingar dessa köpte jag genom PI från vinnatur.På SB hittar jag bara en
Viss Charles Mignon = billiga champagner. Något samband?
Tack för tipset. Låter spännande, 2011 Cerequio är grymt bra, Brunate inte långt efter. Provade 2013 för 1½ år sedan och de var också bra, men väldigt unga (då). Har inte provat 2009, men 2005 var inte så imponerade, så det är kanske bättre att hålla sig till de "säkrare" årgångarna.Fanwine.se har lagt upp sitt första Barolo-projekt, Flavio Saglietti, både med nya och äldre årgångar. Bland annat har de 2009 från både Brunate och Cerequio på magnum, har dock hört att 2009 inte är någon toppårgång i Barolo. Vad tror du @Patrik Sellin, som har lite erfarenhet av producent?
Är sugen på att köpa jag med. En låda är det 6 eller 12?Tack för tipset. Låter spännande, 2011 Cerequio är grymt bra, Brunate inte långt efter. Provade 2013 för 1½ år sedan och de var också bra, men väldigt unga (då). Har inte provat 2009, men 2005 var inte så imponerade, så det är kanske bättre att hålla sig till de "säkrare" årgångarna.
En låda 2013 bokad.
Fanwine.se har lagt upp sitt första Barolo-projekt, Flavio Saglietti, både med nya och äldre årgångar. Bland annat har de 2009 från både Brunate och Cerequio på magnum, har dock hört att 2009 inte är någon toppårgång i Barolo. Vad tror du @Patrik Sellin, som har lite erfarenhet av producent?
Känns som väldigt ”prisvärda” (ursäkta uttrycket) för att vara cruviner.Fanwine.se har lagt upp sitt första Barolo-projekt, Flavio Saglietti, både med nya och äldre årgångar. Bland annat har de 2009 från både Brunate och Cerequio på magnum, har dock hört att 2009 inte är någon toppårgång i Barolo. Vad tror du @Patrik Sellin, som har lite erfarenhet av producent?
Supersnygga!Dagens inköp är ett par flarror Ayala 2010.
Ska bli spännande att prova
Degorgerade januari 2017 vad jag förstår.
Visa bifogad bild 16317 Visa bifogad bild 16318 Visa bifogad bild 16319