Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Man blir ju så girig och vill bara hålla om dem..."my precious"..Ikväll?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Man blir ju så girig och vill bara hålla om dem..."my precious"..Ikväll?
Vilken tur att jag är din favorit så du kommer hälla den när jag är medJag håller med. Den är dessutom svårast att få tag på.
Att döma av ditt Instagram så dricker du bara Gredos och Claude Val när jag inte är med så självklart hälls inga Vauzelle Terme utan digVilken tur att jag är din favorit så du kommer hälla den när jag är med
Haha! Yessss! (knyter näven i triumf)Att döma av ditt Instagram så dricker du bara Gredos och Claude Val när jag inte är med så självklart hälls inga Vauzelle Terme utan dig
Inköpet av den där lilla flaskan förpliktigar ju nu en ordentlig empirisk genomgång av innehållet, samt en skriftlig redovisning @Christer J !Så en stor och en liten, med passande litteratur. Baksidetexten på Kulan är poetiskt, ja, medryckande. Av den att döma så borde detta vin vara bland de bästa man druckit. Både nu och om 10 år.
Kommer att figurera i en provning snart.
Visa bifogad bild 16543
Visa bifogad bild 16544
Såklart, 1 flaska också sänd till oenologiskt laboratorium för analys. Som ett komplement till mina Radar-chartsInköpet av den där lilla flaskan förpliktigar ju nu en ordentlig empirisk genomgång av innehållet, samt en skriftlig redovisning @Christer J !
"Premium Grand Cru grapes"? Vad betyder det? De bästa av det bästa druvorna?
Eller så saknas det ett tecken eller ord. Förslagsvis & eller "and". En del av druvorna kom ju från Mailly & Le Mesnil.
Alternativt slank bara Premium med
Måste vara superbra eftersom det till och med är Richard Juhlin som gör vinet enligt kändisbloggerskan Isabella Löwengrip."Premium Grand Cru grapes"? Vad betyder det? De bästa av det bästa druvorna?
Kanske ett medvetet marknadsföringsdrag (för att vi är så lättlurade) som går hem i stugorna.
Jag ställer mig tvivlande till sanningshalten i meningen "A high-class champagne known for its silky texture and seamless harmony", jag menar högklassig och redan känd?
Jag tycker man ska köra Uppdrag granskning på detta, kartlägga hela processen och visa oss hur det går till i verkligheten. Jag tror det är Chanoine Frères vin Tsarine med lite mer Pinot Noir i.
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/tsarine-7793401
Så en stor och en liten, med passande litteratur. Baksidetexten på Kulan är poetiskt, ja, medryckande. Av den att döma så borde detta vin vara bland de bästa man druckit. Både nu och om 10 år.
Visa bifogad bild 16543
Visa bifogad bild 16544
Leverantör: Vinoliv Import AB
Producent: Chanoine Frères
Detta enligt systembolaget.
Måste vara superbra eftersom det till och med är Richard Juhlin som gör vinet enligt kändisbloggerskan Isabella Löwengrip. Visa bifogad bild 16545
LANSON-BCC is a group built around seven Houses that produce Champagne wines, created and led by Champagne families.
The Group unites together outstanding Houses, renowned for their unique wines and benefiting from the effective fit between their customer segments. The blend of ancestral know-how and leading-edge technical capabilities, creative independence and rational synergies enables each one of its Houses to develop its performances, ensuring the LANSON-BCC Group’s sustainability.
- Champagne Lanson, prestigious House founded in 1760, Reims, distributed 80% internationally.
- Champagne Chanoine Frères, house founded in 1730, wines intended primarily for the European mass retail market (Chanoine brand), reputed above all for its famous Tsarine Cuvee
- Champagne Boizel, house founded in 1834, Epernay, French mail-order market leader, with wines distributed in the traditional sector for international markets.
- Maison Burtin, Epernay, a European mass retail supplier and owner of the Besserat de Bellefon brand, distributed through traditional networks (restaurants, wine stores).
- Champagne De Venoge, house founded in 1837, Epernay, sold on selective retail markets, notably with its Louis XV grande cuvee.
- Champagne Philipponnat, Maison fondée en 1910, Mareuil sur Aÿ, which owns the prestigious Clos des Goisses, with wines also available on selective retail markets as well as in leading international restaurants.
- Champagne Alexandre Bonnet, Les Riceys, owner of a vast vineyard and whose wines are marketed in traditional sectors.
Nu ringde jag i alla fall till importören VinOliv och pratade med Tom, som visste att producenten (vad nu det betyder) är Chanoine Freres på deras plantage i Reims, motsvarande svenska Marabou i Upplands Väsby socken. https://u.to/P50ZFQStår ju Maison Burtin på etiketten så Chanoine som det står på SBs hemsida är ju lite missvisande i så fall men det rätta borde kanske vara Rikard Juhlin då enligt Isabel Löwengrip.
Så en stor och en liten, med passande litteratur. Baksidetexten på Kulan är poetiskt, ja, medryckande. Av den att döma så borde detta vin vara bland de bästa man druckit. Både nu och om 10 år.
Visa bifogad bild 16543
Visa bifogad bild 16544
Leverantör: Vinoliv Import AB
Producent: Chanoine Frères
Detta enligt systembolaget.
jag är på!Kändis prövning skumpa!?
Nu ringde jag i alla fall till importören VinOliv och pratade med Tom, som visste att producenten (vad nu det betyder) är Chanoine Freres på deras plantage i Reims, motsvarande svenska Marabou i Upplands Väsby socken. https://u.to/P50ZFQ
Degorgering och var druvorna kommer ifrån (exakt) skulle han återkomma om.
Så det är ju spännande allting.
Låter som att det är upp till bevis för er som lever enligt devisen "köp all champagne från 2008 som du hittar".HAMMERFALL - TEMPLAR CUVEE JOACIM CANS 2008
Alltid den stora frågan: ”När skall man dricka dessa då?. 2040-2050?”
Visa bifogad bild 16542
Inget att vänta på! Njut nu! Gillar du inte kan jag hjälpa dig bli av med resterande flaskorIkväll?