Låt dem ligga 20 år så skall du se att de blir ändå bättre. Ssk den från Morgon bör gilla det.
Några 20 år kommer att bli ytterst svårt spara dessa om jag inte gräver ner dom någonstans. Känner redan att jag skulle köpt flera.
Med en ödmjukhet och som den novis jag är så var min spontana tanke dock att den flaskan Regnie 2016 jag redan hunnit öppna dracks väldigt bra nu. Frukten var väldigt härlig samtidigt som att det känns som ett otroligt välgjort vin som jag tänker även kan lagras. Det är väl också en smaksak antar jag. Det skulle vara intressant att prova en äldre årgång parallellt och jämföra en mer mogen gamay från samma område. Jag har egentligen aldrig druckit någon gamay med ålder som inte har så mycket frukt i sig.
Nu är bara frågan om Brouilly 2016 och Morgon 2016 är intressant att öppna i närtid för att se hur de är i nuläget, för att sedan spara en av varje för framtiden? Eller är det onödigt att öppna en av varje redan nu? Och hur länge hade ni sparat dessa minimum för att märka någon (positiv) skillnad i mognad? 20 år!? :/