This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Du får gärna förklara feminin stil, blir lite orolig att min maskulinitet ligger pyrt till. Skämt åsido, menar du att den är lite mer finstämd?Inget lagringstvång. Har druckit hans Cab och Syrah och visst, ett par år i källaren är aldrig fel, men enligt mig är de gjorda i en ganska feminin stil (som jag gillar) som inte kräver 10 år för att lugna ned sig.
Jag är med dig, trodde nog det var så du menade. Elegant hade nog passat, men det kanske bara får användas för fransoser.Svårt det där med finstämd eller feminin, betyder en sak i Beaujolais och någonting helt annat i Napa. (Den ena kan ha 12% och den andra 14,5% och bägge kan vara finstämda…). Vad jag menar är att man alltid jämför med andra representanter från samma distrikt.
Inte så mycket varmklimat i Charles Smith, det var dit jag ville komma. Blåare frukt snarare än röd, ganska återhållen (vill inte gärna använda "elegant" och dra igång en ny debatt), ingen loudness utan en finstämd orkester där man hör alla instrumenten.
Kul med lite billigare Bordeaux. Skall kolla in detta.Själv köpte jag La Tour de By, 2010:an släpptes nyligen på Monopolet, 151 spänn. Har gillat La Tour de By sedan jag drack min första, en 96:a, 1999. Bra vardagsbordeaux som inte har stuckit så hemskt i pris. Även om den är dubbelt så dyr idag som den var då.
Jag har tjyvstartat och provat ett glas inför middagen. 10:an behöver lite tid i källaren men har fin lakrits-peppar som för mig är essensen av Medoc i goda årgångar. Bra syra, bra tanniner. Om tio år kommer den vara jättefin tror jag.
Många butiker har fortfarande kvar 2008:an. Se till att du får 10:an.Kul med lite billigare Bordeaux. Skall kolla in detta.
I sure willMånga butiker har fortfarande kvar 2008:an. Se till att du får 10:an.
Det blev en tur över sundet igår (fredag) och ett besök på Skål. Fick med mig följande sex flaskor:
Cédric Bouchard Inflorescence La Parcelle Côte de Bechalin
Chartogne-Taillet Cuvée Millésime 2004
Laherte Frères Les Empreintes 2007
Georges Laval Les Chênes 2008
David Léclapart L'Alchimiste 2007
Tarlant La Vigne d'Or Blanc de Meuniers 2003
Avslutade för övrigt dagen med ett besök på Brewpub med ölbricka och underbar burgare. Rekommenderas!
Tackar! Det är alltid samma beslutsångest när man ska välja vilka flaskor som får följa med hem. Eller, mer korrekt, välja bort de som inte platsar i sällskapet... Och av logistiska skäl är (max) sex flaskor alldeles lagom att kånka med sig! Detta gjorde också att policyn att aldrig köpa bara en flaska av varje vin snabbt fick ge vika för girigheten...Bra jagat!
Inte billiga. Så här mycket betalade jag (priser i SEK):Trevligt. Hur är priserna på skål nuförtiden?
Slank förbi min favoritvinbutik här i Manila. Hade inte läst på prislistan den här gången men spontanköpte en blandlåda från Col d'Orcia:
2004 Tenuta Col d'Orcia Sant' Antimo Olmaia
2006 Tenuta Col d'Orcia Brunello di Montalcino
Jag har ingen erfarenhet av den här producenten sedan tidigare. Någon som har en uppfattning?
Slank förbi min favoritvinbutik här i Manila. Hade inte läst på prislistan den här gången men spontanköpte en blandlåda från Col d'Orcia:
Jag har ingen erfarenhet av den här producenten sedan tidigare. Någon som har en uppfattning?
Spännande, skriv av dig lite grann efter inmundigandet.Smet in och köpte en flaska Pascual Toso malbec 2010 och en bit Comte som ja tänkte snaska på ikväll för att fira dotterns 9.års dag.
Det var väl du som rekommenderade den va?Spännande, skriv av dig lite grann efter inmundigandet.
Har druckit den för ett tag sedan, tror jag, men denna rekommenderades av @Vino fino.Det var väl du som rekommenderade den va?
Okej! skrev upp dom som va intressanta och tänkte prova igenom lite.Har druckit den för ett tag sedan, tror jag, men denna rekommenderades av @Vino fino.
Absolut en gammal favorit. Räknas som en "medelproducent" av BdM, men jag gillar deras rätt kärva, lite gammeldags stil. Bra hittat!Slank förbi min favoritvinbutik här i Manila. Hade inte läst på prislistan den här gången men spontanköpte en blandlåda från Col d'Orcia: