This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Har druckit den, fast till annan mat.@Sigdarve : prova Oppigråds Easter Ale till saffran.
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/oppigards-137401
Fick hemma 4 flaskor 1964 Ruffino Chianti Classico Riserva Ducale i originallåda. Flaskorna ser ut att vara i fantastiskt skick!
Visa bifogad bild 19629 Visa bifogad bild 19630 Visa bifogad bild 19631
Leon Barrall behöver du inte vänta så länge på så att du glömmer bort demHämtade precis ut ett sexpack av Leon barall Fuegares -16 och sex flaskor patrick javillier cuve des forgets -18 och glömma bort i vinkällaren
Visa bifogad bild 19633
....plopp...? Ojsan.Hämtade 3 flaskor Bérêche et fils brut reserve bas 17 och 3 flaskor Vouette & Sorbee fidele också bas 17. Får se hur länge man kan vänta med att öppna första..
Vem handlade du av?Visa bifogad bild 19634
Hämtade nyss ett efterlängtat paket från Italien:
2015 Ciacci Piccolomini d'Aragona Brunello di Montalcino Pianrosso
2015 Il Poggione Brunello di Montalcino
Köpfokus 2020 var att handla fler Brunello. Och det gör jag!
Har sedan tidigare även handlat en del andra 2015, bl.a. den vanliga Ciacci Piccolomini, Il Marroneto, Talenti och Argiano. Även 2013 har det blivit en del.
Etilika heter handlaren. Ser att de har höjt priset på Pianrosson. Jag gav 55€ vilket inte kändes speciellt billigt men nu tar de 70€.Vem handlade du av?
....plopp...? Ojsan.
Japp. ”Sluta aldrig vara nyfiken” är en bra devis.Lite så, man får jobba på självkontrollen. Bästa man kan göra är att köpa något nytt så man flyttar fokus.
Finns väl en överhängande risk att iaf poggione dyker upp hos Philipsson.Etilika heter handlaren. Ser att de har höjt priset på Pianrosson. Jag gav 55€ vilket inte kändes speciellt billigt men nu tar de 70€.
Chansen finns. Ibland har philipson bra kampanjer men annars är ju inte priserna speciellt bra. Just Il Poggione har väl fortfarande ganska bra pris hos etilika, 37,90€.Finns väl en överhängande risk att iaf poggione dyker upp hos Philipsson.
Trevligt, har du prövat Enderle & Moll tidigare? Jag väntar på några flaskor Liason.Visa bifogad bild 19646
Fick äntligen leverans från Extrabrut.dk på Enderle & Moll Pinot Noir. Tre av varje av de på bilden.
Annars har det blivit en del vitt på sista tiden. Riesling Trocken från Keller samt Katarina Wechsler där den senare rekommenderar jag starkt.
Även Meursault från senaste släppet och slutligen vit Grenach.
Fina öppna stapelbara trälådor för singelflaskor! Går de att få tag på?La in de senaste köpen i vinförrådet.
Visa bifogad bild 19649
Ja dem kan jag rekommendera. De är av bra kvalitet.Fina öppna stapelbara trälådor för singelflaskor! Går de att få tag på?