Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tack!Enligt (gratis) wine-searcher finns den bara här:
https://www.crsfw.com/list/search/d...uZBKdGhyIeBXGy5St3Ry&full_name=Louis+Roederer
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack!Enligt (gratis) wine-searcher finns den bara här:
https://www.crsfw.com/list/search/d...uZBKdGhyIeBXGy5St3Ry&full_name=Louis+Roederer
I veckan drack vi 2008 & 2013 ( som jag gillar) där 2008 var fullständigt överlägsen. Magic rose!Jag tycker fortfarande att Louis Roederer Rosé 2008 är en av de allra bästa i årgången!
Håller helt med dig!Jag tycker fortfarande att Louis Roederer Rosé 2008 är en av de allra bästa i årgången!
Jag köpte Roederer Rosé 2008 på PGC i början av året tillsammans med deras vintage och BdB från samma år.Jag har bara en flaska. Vet du om den fortfarande finns att få tag i?
Jag litar fullt på PdB så det var en strålande idé!Jag köpte Roederer Rosé 2008 på PGC i början av året tillsammans med deras vintage och BdB från samma år.
Kan vara värt att hålla lite koll där om du är ute efter Rosé'n, de har tagit in nya små partier med dessa viner ett par gånger under detta år. Just nu har de Vintage 2008 som ju inte heller är dållig...
Kan löna sig att dra iväg ett mail till dem och säga att man är intresserad.
Är de här "Cru Bourgeois" eller vanliga?Köpte också dessa Magnum också, dock hade jag provat tidigare, och det var helt ok
Cru Bourgeois.Är de här "Cru Bourgeois" eller vanliga?
Men de är alltså värda att testa?
Inget är som väntans tider.Här har blivit lite Nebbiolo på senaste tiden:
Massolino -16
Alberto Voerzio La Serra -16
Giovanni Rosso Serralunga -16
PdB -16
Cigliuti Vie Erte -16
Cigliuti Serraboella -16
Cavallotto Bricco Boschis -16
Chiara Boschis Via Nuova -16
Nu är det bara att invänta Elio Sandri så kan vi stänga 2020 sen..
Är ingen större anhängare av Eiswein, då de generellt har syranivåer som gör dem svåra (för mig) att tycka om. Men, ibland behöver man en käftsmäll och näsblod för att känna att man lever. Kan inte dra mig till minnes att jag någonsin druckit ett Österrikiskt Eiswein. ...och det är ju, redan det, skäl nog!
Can't wait to go a-ploppin'
Smaken är ju så olikaHold your horses! Eiswein är absolut inget käftsmällsvin i min värld! Rena rama godiset! Visst finns det syra men det måste det finnas för att linda in sötman. Som kategori en av mina absoluta favoriter (liksom BA och TBA)
Snyggt! Bolaget eller har du hittat den billigare någon annanstans?
Fick med lite godsaker hem igår, här har vi nog tveklöst dagens höjdpunkt.
Har det hunnit rinna ner något?Aldrig varit speciellt imponerad av Champagne som är gjord på Pinot Blanc men då Caviste släpper en så måste man ju prova Blev en låda Pierre Gerbais (CAV0110)
Vart får ni tag på rinaldin?