Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Boletus

Medlem
Hur vet du att du fick dem? Bekräftelse kommer väl först när leverantör godkänt order eller?

Köpte för övrigt utomlands till något högre pris men å andra sidan även magnum som inte verkar släppas i Sverige

Jag fick precis bekräftelse på att min beställning av samma vin annullerats :(

LeChat

Medlem
A49CC8B1-F945-4E47-9F86-B263CA011725.jpeg

2018 Camille Giroud Maranges 1er Cru Le Croix Moines

Tjuvstartar lite med nästa års fokusområde.:)
Har druckit denna rimligt prissatta bourgogne tidigare i årgångarna 2009 och 2015. Båda har varit kanon, särskilt efter 3-4 år i källaren. Årgång 2018 bör inte heller göra bort sig.

Keen

slan
Jag hängde på låset också (10:00), och har ännu inte fått något dåligt besked. Kom ett sms från systembolaget, så var lite orolig. Men det var bara en modest beställning av vit bourgogne som trillade in för hämtning o_O

Keen

slan
Ovan nämnda beställning av vit bourgogne, allt från Pierre Vincent Girardin:
3x Bourgogne Blanc "Eclat de Calcaire" 2018
3x Bourgogne Blanc "Eclat de Calcaire" 2019
2x Bourgogne Blanc "Eclat de Calcaire" 2018 magnum
3x Bourgogne Pinot Noir "Eclat de Calcaire" 2018
3x Puligny-Montrachet Les Folatieres 2018
2x Meursault 1:er cru Charmes 2018
1x Merusault "Eclat de Calcaire" 2018

PI via Backman Vinhandel. Alf Tumble recenserade den sistnämnda och två andra Meursaulter på sin instagram nyligen. Druckit bourgogne blanc:en, och den var fantastisk.

Nu ska jag bara få allt från PK-Huset till Grappe :nagelbitare:

CCG

Medlem

PI via Backman Vinhandel. Alf Tumble recenserade den sistnämnda och två andra Meursaulter på sin instagram nyligen. Druckit bourgogne blanc:en, och den var fantastisk.

Fantastisk producent!

magnum

Epernay, Frankrike

Grym producent!

Oscaro

Medlem
Har du någon aning om hur de har varit lagrade? Vad fick du ge?
Enligt säljaren har de varit i hans familjs källare sedan köp på 80-talet, har köpt av honom tidigare och då har flaskorna varit bra. Gav runt 1000 per flaska.
Fyllnadsnivå??
Helt okej tycker jag för 40 år, den ena lite bättre än den andra, men har inte så mycket erfarenhet av gammal champagne så ingen jättebra koll på hur fyllnadsnivån påverkar champagne jämfört med stilla vin.
8166C38B-9603-40AB-BD16-468350597E68.jpeg
3ECFC680-4222-4B3B-936D-C6A957AA03CD.jpeg

Toppen