Säg bara till när du öppnar nästa så kan jag kanske "ha vägarna förbi"Jag tänkte rekommendera den, men den verkade inte finnas i sortimentet längre. En av de favoriter jag har. En låda per sommar.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Säg bara till när du öppnar nästa så kan jag kanske "ha vägarna förbi"Jag tänkte rekommendera den, men den verkade inte finnas i sortimentet längre. En av de favoriter jag har. En låda per sommar.
Hade inte varit något problem alls.. Men när posten fanns på hemsidan så stod det "tillfälligt slut", så ingen låda beställdSäg bara till när du öppnar nästa så kan jag kanske "ha vägarna förbi"
Förutom Clos Cibonne som @buteljen nämnde tidigare finns även dessa två:
Château Les Valentines Côtes de Provence
Henri Bourgeois Sancerre Les Baronnes
Om budgeten är upp till 1000 kr så ryms ju Chateau d'Esclans Garrus in. Osäker på om den finns i Sverige, men ser att den dyker upp på winesearcher. Kostar runt tusenlappen och är mer vit bourgogneaktig i vinstilen. Single vineyard, 100 år gamla stockar, fermenterad o lagrad i 100% ny ek i 11 månader. 2019 får 17,5 av Jancis, 95 p av Jane Anson, 93 p av sucklingHar prövat en hel del roséviner från systemet men inget som jag riktigt gillat.
Vilka är era favoriter prisklass 0-1000kr
Beställa från även utlandet är ok
Har prövat en hel del roséviner från systemet men inget som jag riktigt gillat.
Vilka är era favoriter prisklass 0-1000kr
Beställa från även utlandet är ok
Får hålla utkik efter denSedan jag drack 2019 Sancerre Chavignol Rosé, som låg i en låda från Caviste förra året, är min uppfattning att rosé ska göras på Pinot Noir.
Det finns några på bolaget. Testa!Får hålla utkik efter den
Är du säker hittar bara den här https://www.systembolaget.se/produkt/vin/sancerre-rose-466801/? som är sancerre pinotDet finns några på bolaget. Testa!
Bra att testa sig fram! Man hittar vad man gillar bättre då. Tog mig 4 år..Jag köper otroligt spretigt.
Lite mer styr på den vita sidan just nu och det behöver jag balansera upp.
Bra med lite perspektiv.Bra att testa sig fram! Man hittar vad man gillar bättre då. Tog mig 4 år..
Mitt sätt är att fokusera på en eller två druvor per land för källaren, och kanske någon till för direkt konsumtion.Bra med lite perspektiv.
Just nu känns världen så otroligt stor, hur ska jag hinna med?
Är du säker hittar bara den här https://www.systembolaget.se/produkt/vin/sancerre-rose-466801/? som är sancerre pinot
Ååh denna Rangen de Thann ! Vad sugen jag blir på att köpa.På avvägar från Bx-spåret igen.
Men det brukar inte bli fel när man tar rygg på @Crist(al)ian 77 så jag köpte en låda
2018 Zind-Humbrecht Riesling Rangen de Thann Clos St. Urbain. Har även fått fina recensioner av Vinous mfl så skall bli kul att prova!
Visa bifogad bild 22362
Obs att Hochar inte är samma som Rouge. Men det kan säkert vara bra!Hämtade ut några 2017 Ch. Musar idag.
Skall bli intressant att prova då det är några år sedan sist.
Jag tror att Delaporte är från Caviste.men det är ju ett annat vin , letade efter 2019 Sancerre Chavignol Rosé som du tipsade om
Vi får se men då måste jag ju hämta hem ngn "riktig" Musar då för jämförelse.Obs att Hochar inte är samma som Rouge. Men det kan säkert vara bra!
Jag kan med säkerhet säga att det är så.Jag tror att Delaporte är från Caviste.