Wintermute
Medlem
Två olika Cibonne. Tre av varje. Nu kan sommaren få komma.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vad tror ni om lagringen av dessa? Stående eller liggande?
Det står 'naturkork' på Systembolagets sida men går inte att få ut en flaska för att kolla utan att förstöra lådan.
Men antar det är säkrast att bara lägga dem ned? Hade bara varit bekvämare att förvara stående pga den udda formen på lådan då de inte riktigt går att stapla på något vettigt sätt.
Visa bifogad bild 23227
Kan bekräfta att det är naturkork. Även att det det går att få ur flaskan ur förpackningen med lite lirkande.
Kul vin och roligt att det ändå kom en så pass bra allokering till Sverige att det gick att få tag på några flarror relativt enkelt.
Hoppade på lite 2020-primörer (FOMO) så om allokeringer går igenom blir det en låda av vardera Gruaud Larose och Domaine Chevalier.
Jag började bli lite tveksam till primörer med tanke på min egen ålder och min preferens för dryckesfönster (Guraud Larose 85 var grym för några veckor sen) men med tanke på att min egen pappa tog en låda Ch Palmer 2020 (och ifjol köpte Margeaux på primör) så viftades det argumentet snabbt bort.
Kompletterade detta med lite närtidsdricka - en låda San Fereolo Dogliani 2012 (blågulingen). Nu behöver jag bara lite Vilmart Rose så är jag "all set" för sommaren..
Bokade via MFWs rådgivning/allokering så jag tror det är endast för deras kunder.Bokade du på Winefinder eller någon annanstans?
Har du fått priset, eller endast estimat?Bokade via MFWs rådgivning/allokering så jag tror det är endast för deras kunder.
Bara estimat att man "..räknar med att det landar mellan 2018 och 2019.."Har du fått priset, eller endast estimat?
Låter som du kanske redan poppat en flaska och provat?
Fel procent skriven och på baksidan sitter en importörsetikett med rätt info?Tänkte det skulle vara kul att prova Mayacamas.
Och eftersom jag kör vit period mellan sprutorna så kan jag likaväl handla lite kul grejor
Jag noterar att etiketten våldförts med tuschpenna, verkar vara procenten som täckts, nån som vet varför?
Visa bifogad bild 23303 Visa bifogad bild 23304
Tror bara att det är alkoholhalten som skrivs ut på ett icke godkänt sätt; 13 3/4%....killgissning såklartFel procent skriven och på baksidan sitter en importörsetikett med rätt info?
En mycket bra killgissning, hade samma tanke men tyckte att så löjligt petiga kan väl inte vårt kära SB vara?Tror bara att det är alkoholhalten som skrivs ut på ett icke godkänt sätt; 13 3/4%....killgissning såklart
Jorå. 14 1/4%En mycket bra killgissning, hade samma tanke men tyckte att så löjligt petiga kan väl inte vårt kära SB vara?
hmm...jag tror faktiskt att det är 13 3/4% på 2014(en version) och 14 1/4% på 2014(en annan version), och för att krångla till det står det 14% på Vingruppens hemsida och på SBs...Jorå. 14 1/4%
edit: fast vissa bilder visar 13 3/4 som BallyJ sett