Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Oj, tror jag betalade 379 för 2013....Japp, prutat och klart.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Oj, tror jag betalade 379 för 2013....Japp, prutat och klart.
Enligt en gammal artikel från Livets goda kostade -13 489 kr.Oj, tror jag betalade 379 för 2013....
Hade bestämt mig för att inte köpa 2016 BdM eftersom jag handlade väldigt mycket av 2015. Men den här blev jag sugen på och försökte beställa, men... slut hos leverantören. Kanske en vink...Lite trevligt "boxvin". En låda Le Chiuse 2016, Brunello di Montalcino. 100 poäng om man får tro Wine Enthusiast.
Visa bifogad bild 23325
Shit betalade jag 489.. helt otroligt. God var den åtminstoneEnligt en gammal artikel från Livets goda kostade -13 489 kr.
https://www.livetsgoda.se/brunello-di-montalcino-en-narmre-titt-pa-le-chiuse/
Således ingen extrem prisuppgång.
Även Jeb Dunnuck har satt 100 poäng!Lite trevligt "boxvin". En låda Le Chiuse 2016, Brunello di Montalcino. 100 poäng om man får tro Wine Enthusiast.
Visa bifogad bild 23325
Även Jeb Dunnuck har satt 100 poäng!
Gällande priset så tar många av dom internationella sidorna runt 90 euro och är slutsåld i stort sett överallt..
kunde inte låta bli så det blev 2 lådor.
Jag köpte också en del -15 och det går givetvis inte att springa på alla bollar men jag tror att Brunello -15 och -16 är just två bollar som man om 10 år kommer vara tacksam för att man faktiskt sprang på.Hade bestämt mig för att inte köpa 2016 BdM eftersom jag handlade väldigt mycket av 2015. Men den här blev jag sugen på och försökte beställa, men... slut hos leverantören. Kanske en vink...
Det gick ju lite sisådär med ditt köpfokus verkar det somBeställde 1 flaska också. 2015 ligger och vilar.
Förbjudna inköp 2021.
- Italienska viner
Skiftade om hela min källare efteråt! Så istället för att köpa 3-6 per flaska så kör jag variation och dyrare rackare.Det gick ju lite sisådär med ditt köpfokus verkar det som
Speciellt 2016 brunellos kan det kanske vara lite svårt att hålla fingrarna borta från. Med tanke på vilka positiva reaktioner både 2015 och 2016 fått internationelltSkiftade om hela min källare efteråt! Så istället för att köpa 3-6 per flaska så kör jag variation och dyrare rackare.
Moget rödvin, mums!
Torbreck RunRig 2003 & 2005 x2.
Chateau de beaucastel 2000.
Visa bifogad bild 23343
Lillebror släpps imorgon för 395 kr.vårt att motstå dessa. Det fick bli 3 Ciacci Piccolomini Pianrosso -16. 98 pinnar enligt Parker, Suckling och Wine Enthusiast.
Var köptes dessa?Efter att ha druckit en fantastisk 2012 Hebrart Rive Gauche Rive Droite kunde jag inte hålla mig utan beställde hem dessa:
6 x 2013 Hebrart Rive Gauche Rive Droite
6 x 2015 Hebrart Noces de Craie Ay
Har även några 2012 Rive Gauche Rive Droite på ingång.
Visa bifogad bild 23364
Köpte på Plus de Bulles.Var köptes dessa?
Efter att ha druckit en fantastisk 2012 Hebrart Rive Gauche Rive Droite kunde jag inte hålla mig utan beställde hem dessa:
6 x 2013 Hebrart Rive Gauche Rive Droite
6 x 2015 Hebrart Noces de Craie Ay
Har även några 2012 Rive Gauche Rive Droite på ingång.
Visa bifogad bild 23364