Hoppas Volare de Flor faller dig i smaken. Testade en för några veckor sedan och om det fanns en referens för sönderekad(med en stark bourbonton i näsan) skulle det vara Volare de Flor. Det är på gränsen till att jag skulle rekommendera att lämna tillbaka den och lägga pengarna på något annat tyvärr.
Visa bifogad bild 23675
okej, har läst en hel del kommentarer/beskrivningar och ingen nämner egentligen ek som ett problem, det har legat 10år på begagnade 225-liters ekfat så ja, det har säkert tillfört en del ek. En del nämner lite sherry-toner men överlag verkar folk tycka det är ett riktigt bra & intressant vin och inte någon som riktigt toksågar det så jag tror jag kommer ge det ett försök
men tack för noten, det skruvade ner mina förväntningar en del och det kanske var bra
Kommer öppna upp det i god tid och dricka det över 2dagar. Frågan är om man ska försöka matcha det med något?!
Övrig rookie-kommentar angående ekfat :
Hur mycket påverkar begagnade ekfat ett vin när det kommer till just att ge vinet ek-toner? Hur många gånger brukar ett ekfat användas?
Volare har i och för sig legat väldigt länge på beg. Ekfat