Visa bifogad bild 24950
Tyckte att Piper Heidsieck vintage 2012 var bra för småpengar och chansar därför även på några flaskor av denna variant som bör vara Pipers motsvarighet till Charles brut reserve. Basårgången är 2012 och den innehåller 18% reservvin. Degorgerades i juli 2018 vilket borde göra den relativt drickfärdig.
Priset per flaska landade på 315:- inkl. frakt.
Good for you.
Kan bara säga att själv hade jag valt racerviner från Sancerre och PF till det priset med GARANTERAD leverans av gomlycka. #gomlycka
Men, är man biten av ett troll så är man. Mina troll är tacksamt nog mindre dyra än vad dina troll verkar vara. Men, huvudsaken vi njuter av det som gör oss drängfulla
I afton är det i Japan (Tokyo + Chiba) en combo av exceptionell sakke och stora mängder öl. Fick en presentflaska som inte går att köpa. En sån där special från makaren som aldrig kan köpa. Typ Lange Goldkapsel, men den japanska risversionen. Ser fram mot den oerhört!
Hustrun också. Hennes exakta ord var (översatt) "Måste vara bra, för det för det där översyrliga rävgiftet från Sancerre du serverade igår var så syrligt att alla borde dö!"
...och syrakänsliga jag registrerade bara M+ på syran... Inte de L (händer efter M++) eller L+ eller högre som tex Champo får i min värld.
pH är uppenbart ett komplicerat vinområde. (Just väster om Svinsta.) Eller? Kan det vara så att olika syror ger olika sensoriska utslag i olika individer?
Finns det forskning på det?
Sensoriker
@Mattias Schyberg ???