Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Blev 6 stycken! Har grämt mig hela tiden sen släppet... Man tackar för det iaf
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det jag här lärt mig är att inte fråga utan bara skicka in förfrågan om PI via SB. Min uppfattning är att det är mycket svårare för importören att säga nej om de har en skarp beställning att ta ställning till.Tack. Så då följer de inte de regler som de uppger? Vore skönt att veta exakt vad som gäller. Tyvärr en anledning varför jag drar mig för privatimport. Varit med om halvsura meddelanden om att "egentligen blabla men här får du väl din pava".
Jag gillar att varje följande år får ”fina omdömen” hehe. 18, 19, 20 samma sak.. Men oavsett det, riktigt härlig beställning!Lyckades få UPS att lämna vid dörren tillslut. Ses om 10-25 år!
Maximin Grünhaus 2x
Abtsberg spätlese 2020
Abtsberg kabinett 2020
Herrenberg kabinett 2020
Herrenberg GG 2019.
2020 har fått riktigt fina omdömen, tråkigt att man inte kunnat va på plats för provning av årgången…
Visa bifogad bild 25445
Så är det haha. Alla har väl läst ”liten skörd men stark årgång”Jag gillar att varje följande år får ”fina omdömen” hehe. 18, 19, 20 samma sak.. Men oavsett det, riktigt härlig beställning!
Usch
Om man missar första släppet med 2020 så får man inte handla sen det är min filosofiSå är det haha. Alla har väl läst ”liten skörd men stark årgång”
Naaajs!!!Lyckades få UPS att lämna vid dörren tillslut. Ses om 10-25 år!
Maximin Grünhaus 2x
Abtsberg spätlese 2020
Abtsberg kabinett 2020
Herrenberg kabinett 2020
Herrenberg GG 2019.
2020 har fått riktigt fina omdömen, tråkigt att man inte kunnat va på plats för provning av årgången…
Visa bifogad bild 25445
Dessutom verkar man i princip slutat släppa maximin i Sverige. Brukar köpa på plats. Men inte helt enkelt nu…Om man missar första släppet med 2020 så får man inte handla sen det är min filosofi
Finns 15 min intervaller med Foodora..Har förstått att det är öken i Sverige. Även Foodora (som jag testade) är en av de värsta upplevelser jag varit med om. En 15 min leverans tog över två timmar, maten var kall, chauffören betedde sig som en sån där idiot som tycker det är coolt att olla kundernas mat… Jag kastade skiten och avinstallerade appen.
Leveranser går i Japan som klockverk. Det inbegriper även alla restaurangmatleverantörer. Man kan själv välja/ändra datum och klockslag enligt:
Dessutom kan man välja leverans direkt lill "box" i foajén och (ibland) "bah ställ deh utanför dörrn bah".
- Innan 12
- 12-14
- 14-16
- 16-18
- 18-20
- 19-21
- 20-21
Har bara haft problem med tre leveranser någonsin:
…och det var allt under 15 år av intensiva leveranser, dvs flera i veckan.
- En smaschad Larsen "kristallskepp" XO Cognac som idioten som sålde hade lagt i ett kuvert bara. Slutade med att fraktbolaget ursäktade sig samt ersatte mig alla kostnader
- En felleverans från Amazon (sedan Covid placerar de enbart utanför dörren och man får mail just efter de gjort så) där vi fick en massa paket plus grannens bäbisblöjor. Var ju enkelt att fixa ;-)
- En felleverans till kontoret. Fick plötsligt 100 kg Nespresso Kaffekapslar. Dricker inte ens kaffe… Fraktfirman tog bara tillbaka paketet.
Kanske SB kan ta med sig logostikfirmorna på studiebesök?
Jag har bestämt mig för att sluta köpa för att lagra utan att veta ordenligt hur lagrat smakar. Varit där och nosat absolut men inte dedikerat så att säga. Blir ändring 2022!Visst är det underbart då livet får sig ett uns spänning
Sitter med en exakt liknande upplevelse från UPS just nu. Fick även notis om att det hade skett en adressändring helt från ingenstans igår.
Ringde upp kundtjänsten som inte kunde svara på någonting. Ska levereras idag, vi får väl se...
Jag var lite otydlig:Finns 15 min intervaller med Foodora..
Välkommen till klubben!Jag har bestämt mig för att sluta köpa för att lagra utan att veta ordenligt hur lagrat smakar. Varit där och nosat absolut men inte dedikerat så att säga. Blir ändring 2022!
Trevligt! Vad fick du ge?Visa bifogad bild 25451
Det bidde auktionsköp igår av trenne flaskor 2000 Haut Bages Liberal.
3x Produttori del Barbaresco 2017
3x Produttori del Barbaresco 2018
3x Produttori del Barbaresco Langhe Nebbiolo 2019
2x La Spinetta Langhe Nebbiolo 2016
Kom hem idag efter beställning från fyrklövern. Inga exklusiva grejer men bra mycket billigare jämfört med SB.
Men vad trött man blir på UPS, en av de sämre fraktupplevelserna jag haft på länge. Fick SMS med fråga om jag ville ha hemleverans eller hämta hos ombud. Svarade hemleverans men fick ingen bekräftelse. Bökigt att spåra paketet på deras hemsida och minimalt med info om man inte var medlem i UPS My Choice. Leveranstid angavs som "onsdag, innan dagen är slut". Jaha? När jag framåt niotiden på kvällen börjar fundera på om de tänker komma eller inte går jag in på spårningssidan igen och ser att det levererats till ett uthämtningsställe (dock ett annat än det de frågade om jag ville ha levererat till i SMS:et). Inget samtal/mail/SMS om att de var på väg, om att de försökt leverera när jag inte var hemma eller att det nu fanns att hämta hos ombud.
Sitter med en exakt liknande upplevelse från UPS just nu. Fick även notis om att det hade skett en adressändring helt från ingenstans igår.
Ringde upp kundtjänsten som inte kunde svara på någonting. Ska levereras idag, vi får väl se...
Lite drygt 700:- allt inkluderat. Varken dyrt eller billigt tror jag.Trevligt! Vad fick du ge?
Ganska okej pris tycker jag. Har sneglat på dem på Ideal där de går för 79€ (71€ vid köp av 6fl) före frakt.Lite drygt 700:- allt inkluderat. Varken dyrt eller billigt tror jag.