This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fino på BiB?
Varför är jag inte förvånad?
Huet är grymt! Väldigt nyfiken på dina noter på 2018. Drack en 2017 le Mont demi-sec i förrgår, och den var riktigt bra trots unga år. Ren yllenjutning.Visa bifogad bild 26603
2018 Domaine Huet Vouvray Moelleux Le Mont.
Drack denna i årgång 1998 på en provning i påskas och tyckte att den var riktigt bra. Förmodligen kommer jag korka upp någon flaska i ett tidigt skede för att se hur den beter sig utan 20 års mognad. Privatimporterades hos Vinunic.
En Tio Pepe fick det också bli. Måste ju kolla upp vad det är som tjusar forumfolket.
Låter lite Waldorfskola över det helaHuet är grymt! ... Ren yllenjutning.
Skickade in en privatimportfråga på Le mont nu, hoppas den går igenomHuet är grymt! Väldigt nyfiken på dina noter på 2018. Drack en 2017 le Mont demi-sec i förrgår, och den var riktigt bra trots unga år. Ren yllenjutning.
Kabinett eller Spätlese, eller båda?När det ändå finns Willi Schaefer hemma så får man ju slå till, en av mina egna absoluta favoriter..
2st sen innan, 4 har tillkommit
Visa bifogad bild 26632
4x lådor med Kabinett och 2 med spätleseKabinett eller Spätlese, eller båda?
Fler än sju flaskor denna vecka, men under några veckor bidde det ju ingenting istället… Och på fredag packar jag med mig sex flaskor blandat gott till grillkväll.
Visa bifogad bild 26658
2014 Romano Dal Forno Valpolicella Superiore Vigneto di Monte Lodoletta
Bättre Corvina är ju alltid gott!
1929 Les Vignerons de Maury
Maury dricker man alldeles för lite av.
1985 Château Canon
En gammal favorit från ungdomen. Hade glömt bort den, men nu har jag denna och en 2002:a för en minivertikal med hustrun.
2011 Fattoria Galardi Terra di Lavoro
Dricker för lite bra Aglianico…
1994 Château La Croix St. Georges
…och tå tok för lite Pomerol
Visa bifogad bild 26659
Sällan jag köper vin utanför auktionerna, men ibland måste man. Fick tips om Greklands bästa Assyrtiko från över 100 år gamla stockar i Santorini. Estate Argyros gör tre cuvéer och jag valde ett paket med en flaska av vardera cuvée.
…fö det klart bästa namnet på ett vin! Äntligen går det att njuta fullt ut av nykteri
- 2019 Cuvee Monsignori
- 2018 Cuvee Evdemon
- 2018 Cuvee Nykteri
Har som plan att hinna utvärdera dem innan sommaren är över.
- Någon som varit på dem?
Fler än sju flaskor denna vecka, men under några veckor bidde det ju ingenting istället… Och på fredag packar jag med mig sex flaskor blandat gott till grillkväll.
Visa bifogad bild 26658
2014 Romano Dal Forno Valpolicella Superiore Vigneto di Monte Lodoletta
Bättre Corvina är ju alltid gott!
1929 Les Vignerons de Maury
Maury dricker man alldeles för lite av.
1985 Château Canon
En gammal favorit från ungdomen. Hade glömt bort den, men nu har jag denna och en 2002:a för en minivertikal med hustrun.
2011 Fattoria Galardi Terra di Lavoro
Dricker för lite bra Aglianico…
1994 Château La Croix St. Georges
…och tå tok för lite Pomerol
Visa bifogad bild 26659
Sällan jag köper vin utanför auktionerna, men ibland måste man. Fick tips om Greklands bästa Assyrtiko från över 100 år gamla stockar i Santorini. Estate Argyros gör tre cuvéer och jag valde ett paket med en flaska av vardera cuvée.
…fö det klart bästa namnet på ett vin! Äntligen går det att njuta fullt ut av nykteri
- 2019 Cuvee Monsignori
- 2018 Cuvee Evdemon
- 2018 Cuvee Nykteri
Har som plan att hinna utvärdera dem innan sommaren är över.
- Någon som varit på dem?
17 underbara flaskor sjukt fläskig njutning.Första gången jag va tvungen att flyga till Mosel, vilket såklart resulterade i färre inköp än vanligt. Viner från JJ Prüm, Maximin Grünhaus, Fritz Haag, Molitor och Kerpen.
Zooma in för modellerna
La inget fokus på att köpa 2021 än. Dels var det inte många som gick att köpa förrän i september, och dels kommer det mesta roliga gå att beställa.
I lådan ligger en Grünhaus Herrenberg Auslese 2019 No. 72.
Visa bifogad bild 26741