This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja, jag har provat Nebbiolo 2020 och var väldigt imponerad, så köpte på mig Barolo, Dolcetto och Barbera precis som du. Ångrar lite att jag inte köpte även Nebbiolo 2021.Visa bifogad bild 29458
Hämtade ut en blandad låda Ca di press idag, någon som har provat producenten tidigare?
Härligt att höra! Inte omöjligt att de fortfarande finns att beställa.Ja, jag har provat Nebbiolo 2020 och var väldigt imponerad, så köpte på mig Barolo, Dolcetto och Barbera precis som du. Ångrar lite att jag inte köpte även Nebbiolo 2021.
Var beställde du ifrån?Härligt att höra! Inte omöjligt att de fortfarande finns att beställa.
Tack för tips - klickade precis hem ett gäng från fyrklövernVar beställde du ifrån?
Var beställde du ifrån?
Fyrklövern eller PI från Lively WinesTack för tips - klickade precis hem ett gäng från fyrklövern
Ok jag köpte också från quadrifoglio. Lite opraktiskt bara om man ska fylla på med enstaka flaska. Lively wines var i dyraste laget, 269 till restaurang, ex moms och bolagets avgifter. Du får väl berätta om du dricker Nebbiolon om den är ett absolut måste!Fyrklövern eller PI från Lively Wines
Är ju en perfekt ursäkt att köpa två lådor?Ok jag köpte också från quadrifoglio. Lite opraktiskt bara om man ska fylla på med enstaka flaska. Lively wines var i dyraste laget, 269 till restaurang, ex moms och bolagets avgifter. Du får väl berätta om du dricker Nebbiolon om den är ett absolut måste!
Mumma!Senaste veckans inköp känns riktigt bra då det blir lugnt med inköp för resten av sommaren:
3 x 2016 Chevreux-Bournazel La Parcelle Millesime
3 x MV Dhondt-Grellet Les Terres Fines
3 x MV Dhondt-Grellet Dans un Premier Temps
2 x 2018 Dominus
6 x 2021 Envinate Parcella Margalagua
Visa bifogad bild 29478
Jag kommer vara mögel och rost innan dessa är mogna, men du som är ung… Lyckost! Ser fantastiskt trevligt utSista gången i Portugal på ett tag så då fick man fylla på med lite extra port och madeira
Visa bifogad bild 29374
Vilken fin samling att lägga ned. Var redo ge upp Lalande efter senaste flaksan, men… Gammal kärlek rostar dåligt...Gårdagens uthämtning, änna gôttVisa bifogad bild 29392
Perfekt att matcha umami med umamiDricker på senare år alltid fino till surströmming på midsommar och i år är det just Tio Pepe Fino En Rama.
Vilka viner och, framförallt, årgångar?Igår varjag på vinprovning och temat var Brunello.
Bland annat 4 Biondi-Santi varav en Riserva (2004).
Visa bifogad bild 29457
Dominus… åååh!Senaste veckans inköp känns riktigt bra då det blir lugnt med inköp för resten av sommaren:
3 x 2016 Chevreux-Bournazel La Parcelle Millesime
3 x MV Dhondt-Grellet Les Terres Fines
3 x MV Dhondt-Grellet Dans un Premier Temps
2 x 2018 Dominus
6 x 2021 Envinate Parcella Margalagua
Visa bifogad bild 29478
Skall besöka Cos på måndag och Canon på tisdag, 2 av mina stora favoriter.Vilken fin samling att lägga ned. Var redo ge upp Lalande efter senaste flaksan, men… Gammal kärlek rostar dåligt...
Canon kan dock ingen få ur mig.
Fick tag i en 1975 Canon alldeles nyss. Den borde vara kanon nu snart…
Så intressant ... tycker du finosherry har umami-noter?Perfekt att matcha umami med umami
Absolut!Så intressant ... tycker du finosherry har umami-noter?