Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

tvkd5

Medlem
Igår varjag på vinprovning och temat var Brunello.
Bland annat 4 Biondi-Santi varav en Riserva (2004).

1688150477405.png

Esko

Medlem
Ja, jag har provat Nebbiolo 2020 och var väldigt imponerad, så köpte på mig Barolo, Dolcetto och Barbera precis som du. Ångrar lite att jag inte köpte även Nebbiolo 2021.
Härligt att höra! Inte omöjligt att de fortfarande finns att beställa.

jrick

Medlem
Fyrklövern eller PI från Lively Wines
Ok jag köpte också från quadrifoglio. Lite opraktiskt bara om man ska fylla på med enstaka flaska. Lively wines var i dyraste laget, 269 till restaurang, ex moms och bolagets avgifter. Du får väl berätta om du dricker Nebbiolon om den är ett absolut måste! 🙂

ZQT

Medlem
Ok jag köpte också från quadrifoglio. Lite opraktiskt bara om man ska fylla på med enstaka flaska. Lively wines var i dyraste laget, 269 till restaurang, ex moms och bolagets avgifter. Du får väl berätta om du dricker Nebbiolon om den är ett absolut måste! 🙂
Är ju en perfekt ursäkt att köpa två lådor? :)

BallyJ

Medlem
Senaste veckans inköp känns riktigt bra då det blir lugnt med inköp för resten av sommaren:
3 x 2016 Chevreux-Bournazel La Parcelle Millesime
3 x MV Dhondt-Grellet Les Terres Fines
3 x MV Dhondt-Grellet Dans un Premier Temps
2 x 2018 Dominus
6 x 2021 Envinate Parcella Margalagua
9330E6F8-7837-465E-9DD0-09A2E18CA0EE.jpeg

LeChat

Medlem
IMG_5093.jpeg

Igår åt vi helstekt rödspätta och drack då en 2020 Saint-Véran Vieilles Vignes från Domaine Cordier. Det gav mersmak!

Missade 2020 Pouilly-Fuissé Premier Cru Vers Cras när den släpptes i februari men såg att den fanns fortfarande kvar i några butiker så jag passade på att köpa några flaskor. Har läst lite blandade recensioner men de flesta är positiva och själv brukar jag gilla Cordiers viner så de är säkert smaskiga.

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Senaste veckans inköp känns riktigt bra då det blir lugnt med inköp för resten av sommaren:
3 x 2016 Chevreux-Bournazel La Parcelle Millesime
3 x MV Dhondt-Grellet Les Terres Fines
3 x MV Dhondt-Grellet Dans un Premier Temps
2 x 2018 Dominus
6 x 2021 Envinate Parcella Margalagua
Visa bifogad bild 29478
Dominus… åååh!
Alltid bra eller riktigt bra!
Har min sista 2008:a att se fram emot om några år.

Toppen