buteljen
Medlem
Känner ingen umami alls i fino . Däremot innehåller den ett ämne (diketopiperazines, som förmodligen skapas pga flortäcket) som gör att fino förstärker upplevelsen av umami i mat.Absolut!
Buteljerad umami.
Last edited:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Känner ingen umami alls i fino . Däremot innehåller den ett ämne (diketopiperazines, som förmodligen skapas pga flortäcket) som gör att fino förstärker upplevelsen av umami i mat.Absolut!
Buteljerad umami.
Är förmodligen diketo... som jag känner. Funkar som umami i min världKänner ingen umami alls i fino . Däremot innehåller den ett ämne (diketopiperazines, som förmodligen skapas pga flortäcket) som gör att fino förstärker upplevelsen av umami i mat.
Jag fick köpa några av Terroir vin som hade blivit över efter deras allokering till restaurang.Mumma!
Vart köpte du Dhondt? Riktigt favorit.
Försökte den vägen förra året också, de satte mig på någon luddig lista som inte givit resultat.Jag fick köpa några av Terroir vin som hade blivit över efter deras allokering till restaurang.
Biondi Santi Annata 2001Vilka viner och, framförallt, årgångar?
Wow!Biondi Santi Annata 2001
Biondi Santi Riserva 2004
Biondi Santi 1985.
Fattoria Dei Barbi 1977
San Polino 2016
Biondi Santi Tenuta Greppo 2015
La Rasina 2016
La Magia 2016
Il Poggione 2016
Champagnerna var N.V från 70 resp 80-talet och producenterna var Pommery och Billecart-Salmon.
Proveniensen är mycket god på alla flaskor. Inköpta på systembolaget för 30+ år sedan av en vän och och har legat i hans vinkällare sedan dessWow, Mouton 82 lär vara ett monster. Hoppas proveniensen är god.
Hej,Senaste veckans inköp känns riktigt bra då det blir lugnt med inköp för resten av sommaren:
3 x 2016 Chevreux-Bournazel La Parcelle Millesime
3 x MV Dhondt-Grellet Les Terres Fines
3 x MV Dhondt-Grellet Dans un Premier Temps
2 x 2018 Dominus
6 x 2021 Envinate Parcella Margalagua
Visa bifogad bild 29478
Jag fick köpa några av Terroir vin som hade blivit över efter deras allokering till restaurang.
Hej,
Vart fick du tag i flaskorna från Dhondt ? =)
Varje dag.FW-effekten gav dessa till källaren! När ska man dricka?
Gourt de Mautens 2015.
Visa bifogad bild 29614
FW-effekten: som då alla tittade på Dallas och Familjen Macahan pga att utbudet var begränsat till bara två kanaler ;-)FW-effekten gav dessa till källaren! När ska man dricka?
Gourt de Mautens 2015.
Visa bifogad bild 29614